Summa sidvisningar

fredag 9 juli 2010

Jag överlevde ex-jobbet!

Vecka 18

Så kom vecka 18, veckan när ex-jobbet skulle lämnas in. Måndagen gick åt till att skriva själva analysen av arbetet. På kvällen blev det träning i Gullbergsbro.

På tisdagen hade vi lite handledning, men det var inte så mycket fröknarna kunde komma med så här i slutskedet. Vi hade inte gjort någon mer intervju som fröknarna hade rekommenderat, men som tur var så sa de inget om det. Vi skrev en sammanfattning och så var arbetet så gott som klart. På kvällen var det tävling i Gullbergsbro. Vädret såg ostadigt ut redan från början och efter bara ett par banor började det regna. Vi kämpade oss i mål första varvet och sen bröt vi tävlingen. Jag gick ändå ganska bra, 35. Det var jag nöjd med i regnet. Det räckte till en fjärdeplats, men tyvärr så var det bara tre priser.

På onsdagen gjorde vi finliret på ex-jobbet och lämnade in det! Jag hade överlevt examensarbetet! Så skönt att det var klart! På kvällen var jag och Ponta i Eklanda och tittade på en bostadsrätt som var som ett litet litet fristående hus. Tyckte huset var fint, men det saknade trädgård och hade bara en liten altan. Vi bestämde oss ganska snabbt för att vi inte skulle lägga något bud. Bostadsrätten skulle också komma att friköpas och då skulle den ändå bli för dyr för oss, uppåt 3 miljoner.

Torsdagen blev en ledig dag för mig då arbetet var inlämnat och jag tog en ganska slapp dag hemma och gav mig bara ut på en liten cykeltur.

På fredagen skulle jag träffa Järngänget, d v s Emmy, Laura, Suzanne, Jenny och Elena. Vi hade bestämt oss för att gå på stan och äta lunch och fira att ex-jobbet var inlämnat. Vi hade också tänkt försöka få tag i en outfit till skolavslutningen. Vi gick och käkade lunch på en riktig grekrestaurang, inte som den vi hittat vid skolan som egentligen var en persisk restaurang. Det var kul att gå i affärer trots att man kände sig lite pank. Jag använda mina sista slantar till en jättefin klänning som jag hittade på KappAhl.

På lördagen gjorde jag äntligen slag i saken och träffade en kompis från nätet som jag pratat med i flera år. Det var trevligt att träffas IRL och vi gick en promenad trots att det regnade. På kvällen fortsatte jag att trotsa regnet och gick på Liseberg med Ponta, Linda, Jonas, Anton, Reine, Linn, Tomas och Gunilla. Vi körde en femkamp som blev fruktansvärt jämn. Jag var i samma lag som Tomas och Gunilla och vi fick stryk med 1 ynka poäng av Ponta, Jonas och Reine. Efter femkampen gick vi till Spökbaren och käkade middag. Jag åt en så kallad slaktarbiff som var väldigt god. Jag hade aldrig vart i Spökbaren innan och det var lite skumt för där fanns utklädda människor som betedde sig konstigt.




På söndagen var vi och tränade lite i Gullbergsbro inför seriespelet. Träningen gick kanonbra! Gick två varv som blev 29 och 31. Jag känner mig i grymt bra form för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar