Summa sidvisningar

onsdag 28 juli 2010

Redovisning och seriespel

Vecka 19

Trots att examensarbetet nu var inlämnat kunde man inte pusta ut utan nu var det hög tid att förbereda sig för redovisningen. Måndag – onsdag skulle det pågå redovisningar och det var frivilligt att gå på vilka man ville. På måndagen var jag tvungen att gå för jag skulle opponera på Rebeccas och Lindas examensarbete. Det var faktiskt lite nervöst att opponera för jag hade aldrig gjort det förut. De gjorde en bra redovisning av sitt arbete som handlade om transfereringen och jag gav dem bara positiv kritik. Så här i efterhand ångrade jag lite att jag inte gav någon negativ kritik för det borde man kanske ha gjort, men man lämnade också in en skriftlig opponering och där hade jag tagit upp både positivt och negativt. Det var intressant att lyssna på klasskompisarnas redovisningar, men man blev allt mer nervös för sin egen. På måndagskvällen var det både styrelsemöte och medlemsmöte i Gullbergsbro så jag hann inte förbereda mig så mycket, men som tur var skulle jag inte redovisa förrän på onsdagen.

På tisdagen var vi i skolan så gott som hela dagen och övade och övade. Vi gick på några presentationer på eftermiddagen, bl a på Suzannes och Lauras spännande presentation som handlade om lönesättning. När alla hade redovisat färdigt skulle jag och Emmy öva en gång med power point inne i redovisningssalen och Hanna satt kvar som publik. Jag vet inte vad som hände, men jag fick värsta hysteriska skrattanfallen och kunde bara inte sluta. Nu blev jag riktigt nervös att jag skulle flippa ur på redovisningen. Förutom skrattanfallet gick det rätt bra att komma ihåg vad jag skulle säga. På kvällen spelade jag kvällstävlingen i Gullbergsbro och det gick riktigt bra: 35 och 33. Det räckte till en delad tredjeplats och pris.

Nervös som jag var för redovisningen så hade jag legat och vridit mig hela natten och inte fått en blund i ögonen, men det var bara att pallra sig iväg till skolan. Var näst intill kräknervös när vi skulle börja, men så fort jag började prata så la sig nervositeten och det gick riktigt bra. Som tur var så fick jag inget skrattanfall. Vi fick bra kritik av opponenterna och även av lärarna. Kommer ihåg att Marianne ställde någon knepig fråga, men den kunde Emmy svara på. Det kändes så himla skönt när redovisningen var över!

Torsdagen och fredagen fick jag ledigt från skolan eftersom allt var över och man nu bara väntade på betygsättning och kritik på den skriftliga delen av examensarbetet. Dagarna ägnades åt golfträning i Gullbergsbro (32-35-31-33), filmtittande (Wallander-Arvet) samt träning (1 mil på motionscykel och 3 km jogging/promenad). Jag var även och fotograferade mig eftersom körkortet snart går ut och jag behövde en bra bild. Tänk att man har haft körkort i tio år redan…

På helgen var det dags för första omgången i division 2 och vi hade hemmaplan. Laget bestod av mig, Ponta, Kari, Janne, Lille-Andreas och Lars. På lördagens träning gick jag skitbra (30-33-30) och var riktigt taggad att ta många poäng på hemmaplan. På söndagen blev det dock grus i maskineriet. Framförallt var det klacken som krånglade för mig. Mina varv blev föga imponerande 39-40-30-40-30. Två jättebra varv, men resten var ju bedrövligt och gav totalt ett snitt på 35,8, precis grönt. Det var jag inte nöjd med. Laget som helhet spelade inte särskilt bra och vi fick bara med oss 1 vinst (mot Askim) och 1 oavgjord (mot Uddevalla) av dagens 5 matcher. Det hela var en stor besvikelse och vi hamnade näst sist i tabellen.

Banan som förstörde allt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar