Summa sidvisningar

tisdag 3 augusti 2010

Examen

Vecka 20

På måndagen samlades vi i skolan för lite gemensamt fika och betygssamtal. Tyvärr så hade Emmy rest hem till Blekinge och jag fick ensam ta emot kritiken på examensarbetet. Vi fick ändå bättre kritik än vad jag hade väntat mig. Fick G på själva arbetet, men VG i utredningsmetodik så det var en positiv överraskning. Jag fick även reda på mina betyg i Hälso- och sjukvårdsadministration (G), Organisation och ledarskap (VG) och Ekonomi (VG) och det var precis vad jag hade väntat mig. Efter betygssamtalen var jag tvungen att rätta småfel i examensarbetet och göra en PDF-fil till skolan. Sen plastade jag in 2 nya ex till mig och Emmy. Det kan ju vara kul att ha ett felfritt ex om man vill visa det för någon. Städade ur mitt skåp och blev lite sentimental. Jag kommer nog att sakna skolan. Tyvärr hade vaktmästaren gått hem när jag var klar så jag kunde inte lämna tillbaka nyckeln.



Resten av veckan hade jag ledigt vilket var väldigt skönt. På tisdagen var Tårtmagen och Gunvor på besök och vi träffades och lunchade på IKEA. De hade varit i Tyskland och jag fick lite vin som jag kunde ha till mitt examenskalas. På kvällen skulle jag och Ponta se på en bostadsrätt i Eklanda. Det var ett fristående hus på 100 kvadrat. Huset var väldigt fint inuti, men vi visste redan på förhand att vi inte ville ha det. Bostadsrätterna skulle friköpas så småningom och då skulle den bli för dyr för oss. Jag vet inte varför vi gick dit egentligen, men det var ju lite intressant att se hur en visning går till.

På onsdagen blev det lite filtträning i Gullbergsbro och jag gick ett varv på 34. Nu efter tävlingen var klacken plötsligt inte svår längre!

På torsdagen fick jag gå upp tidigt och gå till vårdcentralen. Jag har bytt till en vårdcentral som ligger på Jungfruplatsen och är privat. Det verkar gå fortare att få en tid där. Jag har haft så himla mycket huvudvärk den senaste tiden och inga värktabletter tycks hjälpa. Läkaren sa att det var spänningshuvudvärk som berodde på att jag var superspänd i nacken. Jag fick muskelrelaxerande tabletter och en remiss till sjukgymnast. På kvällen var det min och Pontas tur att stå i kiosken på golfen. Det var första kioskpasset i år och det var inte lika tråkigt att stå i kiosken nu när vi har flyttat upp till klubbstugan.

På fredagen var det dags för min stora dag, examensdagen! Vi började kl 10 på morgonen me champagnefrukost hemma hos Anna M på Hisingen i värsta studentanda. Efter att ha tillbringat ett par timmar på hennes veranda gick vi ner till hamnen och åkte med Älvsnabben till Packhusplatsen.




Så var det dags för avslutningslunch inne på Kajskjul 8.


Det stod att det skulle vara tapas, men lunchen var rätt så torftig och det fanns knappt tillräckligt med mat för att alla skulle bli mätta! Man fick ett glas champagne, men ingenting till maten. Till dessert fick man en kopp kaffe och en pytteliten chokladbit. Det var allt! Jag hade faktiskt väntat mig något lyxigare. Underhållningen var dock bra, det var komikern Jan Bylund som verkligen var skitrolig! När det blev dags att dela ut stipendier satt jag på nålar. Trodde nog att jag med endast 3 G och resten VG skulle ligga bra till för att få ett stipendium för gott studieresultat, men icke! De delade ut massor med stipendier för de som gjort bra exjobb, men bara 2 för goda studieresultat och då var det till de 2 som hade bättre än mig =(. Blev ruskigt besviken för jag hade nästan räknat med att få ett. Tycker de borde delat ut mer för studieresultat än för exjobb eftersom exjobbet bara var på 4 veckor och man har ju gjort en bättre prestation om man har genomgående bra resultat på kurserna. Åh, jag blir förbannad när jag tänker på det även så här långt efteråt!





Efter Kajskjul 8 gick cirka halva klassen vidare till Chez l’ami. Det var en trevlig uteservering där jag aldrig hade varit innan och där träffade vi Ingvar Oldsberg! Satt där en stund och jag provade en ny öl som var väldigt god, Sol.




Efter det gick vi vidare till Excet och åt lite buffémat. Därefter var vi ett tiotal som fortsatte till Bryggeriet där vi lekte en lek som hette 13 och som jag var grym på! Efter att ha blivit utkörda från Bryggeriet av en otrevlig servitris skulle några gå vidare till Sticky Fingers, men vid det laget hade jag fått en sprängande huvudvärk så jag beslöt att åka till golfen där Ponta var så att jag fick skjuts hem.

Lördagen blev en rätt lugn dag. Jag och Ponta åkte till Gullbergsbro och grillade med Lars och Linda på eftermiddagen. Kvällen gick åt till att förbereda för examenskalaset.

På söndagen höll vi kalas hemma för min familj, Karin, Lolla, Johan, Annelie och Dumle.


Vi hade gjort festfat med kallskuren mat och även jordgubbstårta.


Måste säga att allt var väldigt gott! Det blev en trevlig eftermiddag och jag fick många fina presenter, bl a en klocka, smycken och presentkort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar