Summa sidvisningar

tisdag 13 september 2011

Renovering

Vecka 36



Den här veckan har vi haft hantverkare hemma måndag-onsdag som har målat om i trappan och hallen där uppe samt tapetserat barnrummet. Det känns skönt att ha fått i ordning nu innan bebisen kommer. Här kommer bilder från före och efter!




Hallen före


Hallen efter

Barnrummet före



Barnrummet efter

Närbild på Bambibården


Trappan före


Trappan efter





På tisdagen skulle jag "inviga" min nya cykel så jag cyklade in till stan för att fika med Louise och Annelie. Cykeln är helt underbar och så lätt att cykla på. Man sitter också väldigt bekvämt på den. Jag hade medvind och det gick fort in till Göteborg. Vi tog en fika på Espresso House. Det var första gången vi gick på café på väldigt länge eftersom Viktor har varit så liten. När jag skulle cykla hem hade det börjat regna och blåsa värsta stormen ute. Det var ett rent helvete att ta sig hem till Mölndal. Jag övervägde att ta buss hem, men vågade inte lämna min nya cykel på stan. Det var bara att sätta igång och trampa! Det tog hur lång tid som helst och när jag kom hem var jag som en dränkt katt.


På fredagen åkte Ponta till Kungsbacka för att provköra Volvo V70:n igen. Han provkörde till Mölndal och hämtade mig så att jag också fick provåka bilen. Jag tyckte bilen verkade bra. Den är 2 år nyare än Saaben och har gått 7000 mil tror jag. Däremot är den inte lika snygg invändigt, men det är ju väldigt bra med utrymme och stort bagage. Sedan släppte Ponta mig på Freeport medan han åkte och diskuterade med bilförsäljaren. Det var fortfarande mycket rea på Freeport och jag köpte ett linne på MQ. Är numera uppe i storlek L. När Ponta kom och hämtade mig hade han bestämt sig för att köpa Volvon, så på torsdag får vi ny bil! I den här bilen kan vi också montera barnbilstolen i framsätet eftersom man enkelt kan koppla ur air bagen med en nyckel. Det kunde man inte på Saaben.


På lördagen hade jag och Ponta lovat att stå i kiosken på golfen lite. Vi åkte dit vid 13-tiden för att lösa av Björlin. Det var ganska regnigt då och det kom bara 2 personer och spelade. Efter 1,5 timme bestämde vi oss för att stänga och åka hem. Sedan på kvällen blev det bättre väder och då åkte vi tillbaka för vi skulle ha klubbmästerskap på äventyrsbanan på kvällen. För en gångs skull var jag inte ensam i damklassen för Staffans flickvän var med. Hon är nybörjare, men jag vet att de har spelat mycket på den banan så jag misstänkte att hon kunde bli farlig! Första varvet gick jag 48 (ungefär vad jag brukar gå) och hon gick 45. 3 slag efter, men jag kämpade på. Det var ju ett varv till. Jag gick 48 även andra varvet och då gick hon 53 tror jag, så jag lyckades vinna. Det kändes skönt! Det var riktigt roligt att tävla igen och den här gången spelade jag med min egna klubba för första gången på MOS-banan. Efter tävlingen hade vi lite middag med smörgåstårta vilket var trevligt.

http://www.gullbergsbro.com/Docs/res_MOS_KM_2011.pdf


På söndagen firade jag och Ponta 1 år som förlovade. Vi hade tänkt gå på bio och gå ut och äta, men jag hade ont i magen och vi var båda väldigt trött och sega. Vi tog en hemmadag i stället och bestämde oss för att gå ut och äta någon annan dag. Vi gav i alla fall varandra presenter. Ponta fick en tröja av mig och jag fick två härliga rosa efterrättsskålar från Mine. På eftermiddagen fick jag lite mer ork och då bakade jag ett gäng kanelbullar inför min födelsedag nästa vecka.



Mine efterrättsskål

Graviditetsstatus:
Nu har jag gått in i vecka 34. Nu ska bebben vara färdigutvecklad förutom lungorna som behöver lite mer tid. Den här veckan har varit jobbig för fredag-söndag har jag haft sammandragningar och ont i magen + att magen har känts stenhård. Än så länge har jag gått upp 10,5 kg.


Vecka 34

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar