Summa sidvisningar

onsdag 21 september 2011

Värmlandshelg

Vecka 37


På tisdagen var det återigen dags för ett besök hos barnmorskan Therese. Den här gången kollade de blodtryck som var bra 125/63 samt blodsocker som låg på 4 någonting vilket också var normalt. Vi fick också lyssna på bebisens hjärta och kolla att han låg kvar med huvudet ner. Allting var normalt och han följer sin tillväxtkurva fint. Nästa vecka ska vi börja på föräldrautbildning.


På onsdagen det min födelsedag. Det kändes inte så farligt att fylla 30. Jag tror det hade varit värre om jag hade haft ett oordnat liv utan jobb och partner och sådär. Nu känns det ändå okej att fylla 30 när man har fixat det mesta och har en liten bebbe på gång. Jag blev överraskad på jobbet av mina kollegor med fika och present vilket var jättekul. Jag fick ett presentkort på smycken som en av arbetsterapeuterna på jobbet säljer. När jag kom hem från jobbet låg det en jättestor blombukett på bordet som Ponta hade köpt, jättefina!




Gladiolus


På kvällen hade vi lite enklare kalas. Louise, Johan, Viktor, Annelie, mamma, pappa, Karin och Ulf var bjudna.





Jag bjöd på tårta med jordgubbar och blåbär och fick många fina presenter.




Det var en bra födelsedag. Jag ska ha lite kalas för släkten om ett par veckor. Eftersom de har långt att åka får det bli på helgen.



På fredagen slutade jag lite tidigare eftersom vi skulle åka upp till Värmland. Kom iväg vid 15:30, men det var ändå bilkö ända till Kungälv så resan blev lite seg. Jag provkörde i alla fall den nya bilen för första gången och den var helt okej att köra.

På lördagen var det Årjängs marknad och det var lite grann därför vi åkte till Värmland den här helgen. Jag hade aldrig varit på den marknaden innan och jag hade aldrig trott att det skulle vara så stort. Jag köpte en del bra grejer på marknaden; 16 par sockar för 100 kr, en jättesöt gråluddig overall till bebben med luva och små öron på, en födelsedagspresent till mamma samt lite godis, ost och korvar. Vi passade också på att äta lunch på marknaden i form av jättegoda räkmackor. Efter några timmars promenerande bland marknadsstånden var i alla fall jag helt slut i benen och fick åka hem och slappa lite. Orkade dock med en kort svampletarrunda i skogen och vi hittade ett par liter kantareller. På kvällen åkte vi iväg och tittade på Dalslands kanal där de hade öppnat slussen så det var värsta vattenfallet. Tog en del fina kort på detta.





På söndagen ösregnade det. Jag och Ponta hade tagit ledigt på måndagen för att få en långhelg i Värmland, men vi bestämde oss i stället för att åka hem redan på söndagen. Vi hade en del att fixa med hemma också. På hemvägen stannade vi på Hisingen och åt på Mr Johansson och det var gott som vanligt. Vi stannade också till på IKEA i Bäckebol eftersom jag fått presentkort där i födelsedagspresent. Jag köpte en svart skohylla som jag spanat in som skulle passa bra i hallen till vår svarta skänk.


Skohyllan "Tjusig" från IKEA

På kvällen köpte vi godis och hyrde film, Irene Huss - En man med litet ansikte. Den var som vanligt lite överdriven, men annars bra.


Däremot gick Bingolotto inte bra den här gången heller. Vi kanske bara hade nybörjartur i början.



Graviditetsstatus:
Nu har jag gått in i vecka 35. Nu borde bebben vara omkring 45 cm lång och väga 2,6 kg. Själv har jag gått upp 10,5 kg men har ännu inte knäckt 70-ribban. Det kommer jag nog i och för sig att göra innan det här är över. Den här veckan har jag mått ganska bra. Har bara haft lite ont i ryggen när jag har suttit i bilen. På tisdag börjar föräldrautbildningen.


Vecka 35









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar