Summa sidvisningar

tisdag 6 september 2011

En vecka full med shopping

Vecka 35



På tisdagen var det återigen dags för ett besök hos barnmorskan. Jag fick kontrollera blodtrycket som var bra 120/63. Jag skulle också väga mig. Deras våg måste vara konstig för jag vägde 5 kg mer än jag brukar göra på vågen hemma. (Eller så är det våran våg som är en så kallad glädjevåg). Tur att jag själv har koll på min viktuppgång eftersom jag vägt mig hela tiden hemma på samma våg. Sedan skulle hon känna hur bebisen låg och det visade sig att han redan har fixerat sig med huvudet neråt. Det var skönt att höra för min mardröm är att de ska behöva vända barnet rätt. Det verkar läskigt. Bebben följde sin tillväxtkurva bra och hjärtat lät också bra. Han hade 150 i puls, förutom när barnmorskan råkade trycka honom på huvudet. Då blev han arg och pulsen gick upp till 175!


På onsdagen skulle jag ge simhallen en andra chans. Förra gången fick jag sådan fruktansvärd halsbränna av att simma. Den här gången gick det bra de första 200 metrarna, sedan kom halsbrännan. Jag pinade mig i alla fall igenom simpasset på 1000 meter och sedan belönade jag mig med en 5-minutersbastu. Bastubad lär ju vara farligt för bebisen, men 5 min tror jag inte spelar någon större roll. Detta får dock bli slutet på min "simkarriär". Får väl återuppta det med babysim sedan när bebisen har kommit.



Nu har vi fått tag i en målare som ska komma och renovera lite hemma hos oss. På torsdagen var han hemma och rekade i huset. Vi bestämde att han skulle spackla över tapeterna i trappan och hallen där uppe samt måla vitt. Det kommer nog att bli jättefint och lite ljusare. Nu är det gröna slitna tapeter där. Han ska också tapetsera i barnrummet och måla taket i både barnrummet och hallen/trappan. På måndag sätter de igång!


Ponta har blivit allt mer sugen på att byta bil den senaste tiden och på fredagen åkte han till Kungsbacka för att titta på en Volvo V70. Jag som inte är så intresserad av bilar fick sysselsätta mig med att gå på Freeport under tiden. Jag måste säga att jag älskar att gå på shoppingrunda alldeles ensam. Det är så skönt att kunna gå i lugn och ro och titta på allt. Jag hittade också en hel del. Köpte en present till Ponta på hans favoritaffär J Lindeberg eftersom vi snart firar 1 år som förlovade. Sedan fyndade jag ett par grå tights med knappar där nere till mig på MQ. De hade kostat 200 och var nedsatta till 50. Köpte även presenter till pappa och mamma som snart fyller år.



På lördagen åkte vi till Varberg en sväng för att titta på en cykel till mig. Min gamla har gått sönder och blivit lagad så många gånger att jag tycker det är dags för en ny. Jag ska få en i 30-årspresent av mamma och pappa. Vi var på två olika cykelaffärer i Varberg som hade rea, men cyklarna var ändå sjukt dyra. Gick inte att få tag på en för mindre än 5200. Jag bestämde mig för att titta lite i Göteborg också. Efter cykelletandet var vi hungriga och åt lunch med mor och far på Paganini. Jag åt en jättegod grekisk sallad med tsatsiki. Barnvagnen som mamma och pappa hade beställt hade kommit nu. Det blev till slut en Emmaljunga City Cross 2012, kornblå. Jättefin är den!

Emmaljunga City Cross 2012




På eftermiddagen åkte jag och Ponta en sväng till Ullared för att shoppa det sista till bebisen. Det blev lite kläder och en åkpåse till vagnen. Jag hittade även en höstjacka (kommer inte i den gamla) och Ponta köpte jeans. Köpte också en födelsedagspresent till pappa och Ponta köpte en till mig. Sedan blev det ju det gamla vanliga som man ska bunkra varje gång man åker dit. Totalt gick det på 2800 kr ungefär, men nu ska vi nog inte åka till Ullared på länge. Jag såg inte till Morgan den här gången, men Ola-Conny var vid brödet och jobbade =). Efter Ullared åkte vi tillbaks till Varberg och fikade och hämtade barnvagnen. Nu känns det som om vi har det mesta inför bebisens ankomst.

Könsneutrala babykläder (till skillnad från barnvagnen =))

På söndagen började vi med att röja ur barnrummet inför tapetseringen. Tråkigt! Sedan åkte vi till Slottsskogen och tittade lite på vårt andralag när de spelade. Man blev lite spelsugen själv, men nästa lördag ska vi ha KM i Gullbergsbro så då får man väl svinga klubban lite. Efter golfen åkte vi till Sportsson och tittade på cyklar. Jag hittade en helt perfekt Apollo-cykel. Den kostade 5300 men var nedsatt till 4200. Jag provcyklade den och den var helt underbar att cykla på så jag slog till!





















Min fina nya cykel



På kvällen spelade vi Bingolotto och vinstsviten höll i sig även om det bara blev 2 Sverigelotter den här gången. Men vi kanske vinner storvinsten på dem.

Graviditetsstatus: Nu har jag gått in i vecka 33. Bebben väger nu ungefär 2,2 kg och verkar mestadels ägna sig åt att lagra fett. Vilken härlig sysselsättning! Än så länge har jag inga besvär förutom ryggont och halsbränna ibland. Hittills har jag gått upp 9,5 kg.



Vecka 33

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar