Summa sidvisningar

lördag 28 april 2012

Alfons första påsk

Vecka 14

Påskveckan började riktigt dåligt, för redan natten till måndagen blev jag sjuk. Det började med frossa, huvudvärk och ont i halsen och följdes sedan på tisdagen av diarré och feber. Någon konstig magsjuka kanske? Jag mådde illa i flera dagar och var alldeles slut. Pontus fick ta med Alfons till golfen på förmiddagarna så att jag fick vila. Var sängliggande måndag, tisdag och onsdag. Det blev därför en ganska händelselös vecka. Det enda jag var utanför dörren de första dagarna var en sväng ute i trädgården för att kolla till blommorna. Alfons fick i alla fall inviga sin första keps. Så här söt är han i den!



Själva påskhelgen blev i alla fall bra. Då var jag helt återställd. Gullbergsbro hade MOS-tävling på påskafton så då tillbringade vi större delen av dagen där. Det var soligt, men kallt. Jag hade tänkt vara utomhus med Alfons och titta på tävlingen, men trots att han hade overall och inte frös så rann ögonen av kylan så vi fick vara i klubbstugan i stället.

Själva påsken firades på påskdagen i Varberg eftersom det var det var den enda dagen mamma var ledig. Gott med påskbord! Min favorit på påskbordet är antingen Janssons frestelse eller ägghalvor med topping!


Även Alfons fick sitta med vid påskbordet i min gamla barnstol.


Jag kom på att vi inte har tagit någon riktig familjebild på familjen Ström/Svensson så här kommer den första!


Påskdesserten bestod av denna goda bakelse (ska se ut som ett stekt ägg). 



Dagen till ära invigde Alfons sin första pikétröja (lite för stor).


Jag visste inte att Alfons kunde yoga, men här utför han tydligen Happy Baby-positionen enligt mamma!

 


Alfons första påsk blev riktigt bra! Ännu blir det nog nästa år när han kan få leta efter påskägg. Den här veckan har vi tragglat med smakportioner varje dag. Han har ätit potatispuré hela veckan. Jag kan inte direkt påstå att han gillar det, men skam den som ger sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar