Summa sidvisningar

onsdag 18 april 2012

Alfons går på barnkalas

Vecka 12

Denna vecka började även den med ett träningspass i Askimshallen, det sista för i år. Snart dax att börja spela utomhus! Den här gången gick träningen inte så bra. Hann bara gå ett varv och det blev 27.

På tisdagen var vi på ett besök på Ortopeden och hälsade på tjejerna där. Jag längtar inte alls tillbaka till jobbet, men det är trevligt att gå dit och fika!

På onsdagen var jag och Alfons på babyrytmik i Fässbergskyrkan. Det var jättekul den här gången också. Man märker nu att Alfons börjar intressera sig för andra barn. En kompis från föräldragruppen var också där, Ulrika med sin lille Elias och honom var Alfons lite intresserad av. Vi tog även en fika efter rytmiken. Jag ska försöka gå på rytmik varje onsdag i Fässberg har jag tänkt.

På kvällen kom mamma, pappa, Putte och Lasse upp till oss. Killarna skulle gå på hockey och även ta med sig Pontus. Mamma stannade hemma med mig och Alfons. Vi promenerade, käkade hamburgare och tittade på Sveriges mästerkock. Mysigt! Alfons tog också en power nap i mormors knä.



På torsdagen var vi bjudna till Karin på lunch och fredagen blev en lugn hemmadag. Helgen blev däremot lite mer fullspäckad. Vi började med en städdag på golfen (Gullbergsbro) på lördagen. Alfons var med och han passade på att inviga sin gosiga overall som han äntligen vuxit i. Köpte den på Årjängs marknad redan i september och tog visst i lite när det gällde storleken (62-68). Jag var rädd att han inte skulle hinna växa i den innan det blev varmt, men nu har den som sagt kommit till användning. Så här söt är han i den!



Alfons och jag gjorde inte så mycket nytta, men det var trevligt att träffa lite klubbkompisar och det var kanonfint väder så det var härligt att vara utomhus. Det enda jag gjorde var att så lite frön och plantera.

På söndagen var Alfons bjuden på barnkalas för första gången. Det var kompisen Viktor som fyllde 1 år. Tänk vad fort tiden går. Det var inte länge sen han var nyfödd. Det lär väl inte dröja länge innan Alfons är lika stor! Alfons var lite ofin och somnade mitt i kalaset, men det gjorde även födelsedagsbarnet så han var i gott sällskap!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar