Summa sidvisningar

måndag 12 november 2012

Höstlovsvecka

 Vecka 44

Denna vecka var det höstlov i Göteborg vilket innebar att alla öppna förskolor var stängda. Vad skulle man då hitta på? Hela måndagen spöregnade det och blåste så man knappt vågade sig utanför dörren. Då är det bra att ha en kompis som bara bor en gata bort! Vi gick hem till Harry och Tyra så att barnen fick leka av sig ordentligt. Harry hade ett litet minipiano som Alfons tyckte var väldigt roligt att spela på. Harry är en månad äldre än Alfons och har hela tiden legat steget före. Nu hade han lärt sig att klättra upp i möblerna så nu är det väl bara en tidsfråga innan Alfons tar efter!

På tisdagen var det dags för mig att göra höstdebut på golfen då det var kvällstävling i Askim. Vi hade varit och tränat på banorna en lördag innan, men det kändes ändå som att jag hade behövt lite mer finputsning. Det var i alla fall jättekul att tävla igen och jag kom på flera saker som jag kan justera till nästa gång. Varven blev 25-28-23 vilket var helt okej som debut. Av de 15 som ställde upp i A-klassen kom jag på åttonde plats. Pontus och Alfons var med och tittade på. Hoppas att jag snart kan tävla igen, men tyvärr så är det bara varannan vecka i Askim och jag och Pontus ska turas om att spela.

Onsdagen blev en händelselös dag, men på torsdagen tog jag och Alfons en promenad till jobbet och hälsade på i paviljongen. Det var kul att träffa dem igen och visa att Alfons lärt sig gå sedan förra gången vi var där. Vi passade också på att besöka loppisen på Göteborgsvägen och lämna lite grejer där som vi tröttnat på. Hittade dock ingenting som jag ville köpa den här gången.

På lördagen blev det lite golfträning i Askim. Den här gången gick det inte alls så bra som på tävlingen. Jag och Ponta gick två varv tillsammans (medan Alfons sprang omkring och snodde bollar från höger och vänster) och det blev 28-28.

På söndagen var vi bjudna till Annelie på kalas. Det bjöds på god mat och tårta och det blev en jättemysig dag. Alfons fick leka av sig lite med Viktor och en annan liten kille som var 14 månader så det passade fint!

Den här veckan har Alfons varit lite kinkig med maten och han gillar inte att bli matad utan vill gärna äta själv. Plockmat fungerar ju bra för honom att äta på egen hand, men det där med att äta med sked verkar inte va så lätt att lära sig. Men övning ger färdighet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar