Summa sidvisningar

tisdag 11 december 2012

Playdate och adventsfest

Vecka 47

Alfons började veckan med att prova sin nya outfit som han fått i födelsedagspresent av gammelmormor. Så här snygg blev han i den:


Vi gick till jobbet en sväng och hälsade på Camilla, Camilla och Lotta. Det hade blivit en del ändringar sedan förra gången jag var där. En avdelningssekreterare hade tagits bort och förflyttats till inskrivningen. Undrar om det är en permanent lösning. Vill gärna fortsätta jobba på någon av avdelningarna när jag kommer tillbaka men vi får se hur det blir.

Tisdagen tillbringade vi på öppna förskolan på förmiddagen.  En massa lek och bus med andra barn är bra för att trötta ut Alfons! Nu somnar han garanterat i vagnen på väg hem och då kan jag äta lunch i lugn och ro. Skönt!

På onsdagen skulle vi ha ett möte med vår personlige bankman på Nordea och lägga om lånet. När vi kom dit var det nästan inga kvar på banken så Alfons fick lov att springa omkring i korridorerna där och det tyckte han var jätteroligt! Sedan när vår kontakt kom och vi skulle gå in på ett litet kontor och ha möte så blev det genast mycket tråkigare. Det funkade i alla fall att ha med honom och vi fick muta honom med lite smörgås för att han skulle va still.

På torsdagen hade jag bestämt träff hos Ulle och Elias som vi inte träffat på ett tag nu. Jag bestämde mig för att promenera dit. Enligt gps:en skulle det ta knappt 40 min. Jag försökte mig dock på en genväg och tyvärr stämde uttrycket att genvägar oftast är senvägar för jag gick fel och det hela blev en långtur på nästan en timme. Fick i alla fall bra med motion! Det var roligt att träffa Ulrika och Elias och pojkarna busade en hel del. Alfons hade nog lite dålig inverkan på Elias för tydligen brukar han inte riva så här mycket i tidningarna annars:




 

På kvällen gick jag från Brännås och hem till Karin dit vi var bjudna på middag. Den här gången valde jag att följa gps:en och det gick rätt fort. Alfons var jättetrött efter allt lekande och slocknade i vagnen med en gång och sov hela vägen till Karin. Sedan var det full fart på honom igen. Efter en god middag och efterföljande ostbricka var det dags att spatsera hem. Den här dagen gick jag cirka 8-9 km. Inte dåligt!



På fredagen gick jag med Alfons till Fässbergskyrkan. Vi hann precis i tid till sångstunden och därefter blev det en massa bus. Alfons föredrog att leka i "babypoolen" där han kunde klättra i och ur tills han var helt färdig.


På kvällen var det adventsfest på Gullbergsbro trots att det inte är advent ännu. Alfons tog i alla fall på sig sina tomtekläder som han fått när han fyllde år. Man får ju inte så många chanser att vara utklädd till tomte så man får ta tillvara på dem. Alfons var på toppenhumör hela kvällen och gick omkring och var trevlig. Maten var jättegod. Det var faktiskt inte julmat utan en liten buffé med fisk och skaldjur bland annat. Efter maten hade Lars ordnat ett mastodont-quiz som var jättekul! Det blev en oerhört jämn tävling där mitt lag slutade tvåa av tre.

Den lille tomten i lektagen (luvan slet han av sig direkt).
På söndagen kom mamma, pappa och Putte upp för att ta en fika och sedan gick vi på jul på Liseberg. Tyvärr så regnade det ganska ordentligt, men det positiva var att det var väldigt folktomt på Liseberg. Man behövde inte trängas eller köa över huvud taget. Det var nästan så att man föredrog regn och folktomt framför att trängas med hela Göteborg i fint väder. Det var jättemysigt på Liseberg precis som det brukar vara och man kände julstämningen komma! Alfons åkte Sagoslottet för första gången med mig och mamma, men han blev lite rädd när vi åkte in i mörkret. Väl där inne lugnade han sig, men han är nog lite för liten för att uppskatta Sagoslottet än så länge. Sedan gick vi runt och spelade och shoppade lite. Jag slog hela gänget i Galoppbanan och det känns ju alltid skönt!







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar