Summa sidvisningar

måndag 11 februari 2013

Sjukvecka

Vecka 5

Veckan började dåligt med en rejäl förkylning med hosta, ont i halsen, snuva och lite feber för min del. Det blev ingen öppen förskola på hela veckan och tyvärr inget babysim heller på tisdagen. Vi får gå på återsim någon annan dag i stället. Vill ju inte hålla på och hosta och nysa i bassängen. Trots att jag kände mig hängig var man ju tvungen att gå ut för annars blir Alfons väldigt rastlös. På måndagen blev det en promenad bakom Pedagogen där Alfons fick promenera lite själv på gångbanan. Det tyckte han var väldigt kul. Han var väldigt fascinerad av en grävskopa som höll på att gräva där och han stannade flera gånger och vinkade till grävskopan.

Glad kille på promenad

 
På tisdagen var det härligt väder och nästan lite vårkänning. Då tog vi en promenad runt kolonilotterna i Bifrost. Där tycker både Alfons och jag att det är mysigt att promenera. Det roligaste är om man möter en hund eller katt.



Jag var som sagt sjuk hela veckan, men började känna mig bättre på fredagen. På lördagen var jag helt frisk igen vilket var jätteskönt. Jag och Ponta behövde träna lite i Askim inför mixed-DM så Karin ställde upp och var barnvakt åt Alfons. Det var skönt att kunna träna effektivt. När Alfons är med får man springa och jaga honom ganska mycket och kan inte koncentrera sig ordentligt på spelet. Det var dock många andra på golfen som blev besvikna på att han inte var med! Träningen gick sådär. Vi fick inte till några bra varv, men vi hann testa lite spel och komma fram till hur vi skulle spela på alla banor i alla fall.

På kvällen var vi bjudna till Tom, Ulle och Elias på tacos och melodifestival. Nu kunde Elias gå riktigt bra! Killarna hann leka en liten stund innan Alfons blev trött och sedan när han vaknade igen hade Elias gått och lagt sig så det blev inte så jättemycket busande för killarna. När vi åt middag fick Alfons smaka på ett tacochips som han satte i halsen så han spydde på både Pontus och mig. Det var ju tur att det kom upp i alla fall, det är så läskigt när de sätter i halsen, men inte så trevligt att få kräk på sig. Alfons blev nog lite rädd och ledsen, men efter att ha sovit en stund var han pigg och glad igen.


Melodifestivalen var helt okej tycker jag. Tyckte de flesta låtarna var rätt bra, men ingen kanonlåt. Jag tyckte nog de som gick vidare var bäst, Yohio och David Lindgren. Gillade också Gosa med Mary N Diai (med reservation för stavningen).

På söndagen var det dags för en tur till Varberg för att fira Putte som nu tagit examen som förvaltningsekonom. Grattis Putte! Det blev middag hos mamma och pappa i form av Africana. Det hade jag aldrig ätit innan, men det var jättegott! Sedan var Alfons trött så jag, mamma och Ponta tog en härlig långpromenad vid havet medan lilleman sussade i vagnen.


Sedan var det dags för fika och presentutdelning. Vi hade köpt en fin salladsskål till Putte.


Även Alfons fick en present i form av en Frölundatröja från morfar. Han har fortfarande inte förstått att Alfons håller på HV!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar