Summa sidvisningar

torsdag 7 februari 2013

Alfons på öppna förskolan

Vecka 4

Äntligen vecka 4 och det betydde att öppna förskolan öppnade igen efter en lååång julledighet på cirka 1,5 månad. Alfons och jag gick till Bifrostkyrkan och han tyckte det var så roligt att få springa omkring där och leka och busa. Vi var även med på sångstund, men eftersom de hade börjat med den lite tidigare än vanligt så kom vi in mitt i och hann bara vara med på halva. Men det gjorde inte så mycket för den här dagen verkade Alfons mer sugen på att leka.





På tisdagen var det dags för babysim igen, lektion tre av nio på Fisken. Den här gången skulle vi öva mycket på att simma ryggsäck. Än så länge är Alfons inte så bra på att hålla sig fast. Han tappar greppet fort och då ska man låta honom komma under vattnet så att han lär sig att hålla fast. Han kom under ett par gånger, men det gick bra och han blev inte ledsen eller rädd. Vi skulle också dyka med barnen på ryggen, men då höll jag i honom lite så han inte skulle glida iväg.

På onsdagen fyllde Ponta år. Jag och Alfons tog en promenad till plantagen för att köpa lite födelsedagsblommor till honom. Eftersom det hade kommit hyfsat mycket snö tog vi pulka dit. Det tyckte Alfons var roligt!




På kvällen träffades vi hemma hos Karin som bjöd på födelsedagsmiddag i form av tacos. Jättegott! Det blev även dubbel dessert, både glass och ostbricka. Vi var väldigt mättta när vi gick därifrån!

På torsdagen hade jag och Alfons stämt träff med Asya och Daniil. Nu var det vår tur att hälsa på hemma hos dem. Killarna lekte riktigt bra ihop. Här är de i full fart med att städa:


Alfons tog också en ridtur på Danjas får. Tydligen var det lite läskigt för han ser lite förskräckt ut!


På fredagen började jag känna mig krasslig. Hade ont i halsen och hosta så det blev en lugn hemmadag. Alfons busade som vanligt. Nu har han kommit på att han kan använda en leksak som pall för att nå upp till barskåpet.

 
På lördagen tyckte vi att det var dags för lite golfträning trots att jag kände mig lite krasslig även då. Jag och Ponta har tänkt vara med på mix-DM som går i Askim 10 februari och då gäller det att träna lite innan dess. Alfons tyckte det var skitkul att vara i golfhallen. Han sprang omkring och busade. Träningen gick sådär. Vi kände oss lite ringrostiga. Hann bara gå ett mixvarv som blev 27.
 
På kvällen hyrde vi filmen Cockpit. Den var ganska rolig, men lite överdriven.
 
På söndagen mådde jag ännu sämre så då var vi bara hemma och tog det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar