Summa sidvisningar

onsdag 26 juni 2013

Alfons och Emma

Vecka 24

På måndagen hade jag bjudit hem våra kompisar Åsa och Emma på lite fika. Vi har träffats mycket på öppna förskolan, men sedan jag började jobba hade vi inte setts. Alfons och Emma leker rätt bra ihop då de är väldigt framåt båda två. Roligast var att röja i trädgårdslandet!

Kompisar

Tjuvar i jordgubbslandet
På torsdagen var vi hemma hos Johan, Louise och Viktor och fikade. Även Annelie var där. Det var kul att träffas allihop. Louise bjöd på jättegod rabarberpaj på egenodlade rabarber. Det kanske man skulle odla till nästa sommar! Alfons och Viktor lekte tillsammans, men Viktor har börjat att bevaka sina leksaker lite mer nu. Alfons bryr sig dock inte så mycket om ifall någon tar ifrån honom en leksak så det funkade rätt bra ändå.

På fredagskvällen var vi hemma hos Karin och åt middag med henne och Ulf. Det var trevligt som vanligt. Karin bjöd på sin goda pestokyckling och även Alfons åt av den maten. Han börjar bli bättre på att äta våran mat nu även om vi fortfarande tar till barnmatsburkarna ibland. Till efterrätt serverades en smaskig kladdkaka. Karin hade varit förutseende och köpt fruktpuré till efterrätt till Alfons, men när han fick syn på kakan var det omöjligt att få honom att nöja sig med fruktpuré!

På lördagen var det hyfsat väder och det var hög tid att sätta igång med EB-träningen inför SM. Jag hade bara tränat en gång innan och den här gången hann jag gå igenom alla banor och byta spel på ett par av dem. Alfons gillar att vara med på golfen, men han är lite busig och plockar ur mina golfbollar och lägger på konstiga ställen så det gäller att ha koll på alla bollar så inga försvinner. Nu har han också börjat lira så smått med en liten barnklubba i plast, men han föredrar fortfarande att använda vuxenklubba!



Alfons sätter den:


Resten av helgen regnade bort, men då passade det att vara lite kulturella och gå på muséum på söndagen. I vintras besökte vi Sjöfartsmuséet och nu var det dags för Naturhistoriska i Slottsskogen. Där hade jag nog aldrig varit förut. Det var större än jag trodde och de hade massor med uppstoppade djur. Alfons tyckte det var kul att springa omkring där och han var rätt fascinerad av några av djuren, framförallt en väldigt stor elefant. Vi hann även med en fika i muséets café, men det var verkligen inget höjdarställe. De hade inte mycket att välja på och ändå var det ganska dyrt. Mackan jag beställde var torr och seg. Annars var det ett trevligt muséebesök. Mamma och pappa var också med.

Alfons tittar på fiskar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar