Summa sidvisningar

tisdag 18 mars 2014

Lukas första Varbergsresa

Vecka 11

Måndag
Idag fyllde vår lille plutt 3 veckor. Tiden går verkligen rasande fort och han växer så det knakar. Vi tog en promenad på förmiddagen medan Ponta och Alfons var på öppna förskolan. Idag fick vi paket från Charlotta, Krister, Hanna och Elias. Det var den här fina pyjamasen till Lukas.



På eftermiddagen träffade vi Emma, Moa, Lyra och Emmas mamma i Harrys lekpark. Alfons och Moa leker så fint tillsammans. Roligt att hon är tillbaka i Sverige! De var så söta och höll varandra i handen när de gick till lekparken.



Tisdag
Nu går det vattkoppor i barngruppen hos Alfons extradagmamma och eftersom alla barn brukar träffas ganska mycket i grupperna tyckte vi det var bäst att hålla Alfons hemma den här veckan. Det var underbart vårväder och vi bestämde oss för att ta vara på det. Vi stämde träff i lekparken med Niklas och Alice och hade planerat att grilla lite korv. Barnen tyckte det var väldigt spännande när vi skulle försöka tända engångsgrillen, men tyvärr så gick det inte att få fyr på den. Alfons och Alice fick nöja sig med korvbröd och sedan gick vi hem till oss och stekte korven i stället. Vi satt ändå ute på baksidan och åt så det blev ju ändå lite grillkänsla. Vi tog även fram solstolarna för att ha något att sitta på och Alfons passade på att sola lite.



På eftermiddagen gick vi över till Bifrost och lekte lite på Alices gård. Även Elin och Vilma var med. Här gungar Alfons och Alice på jättegungan.



Onsdag
Idag hade vi besök av Angelica och Sofia från jobbet. Det var så roligt att träffa dem igen och höra allt som hänt sedan jag gick hem. Det känns som om det var jättelänge sedan jag jobbade nu. Det är så skönt att vara hemma, även om man är lite tröttare nu än när man jobbade. Så snart alla virus börjar lägga sig ska jag gå och hälsa på med Lukas på jobbet.


Torsdag
Idag var Lukas väldigt skrikig hela dagen. Jag tror att han har lite ont i magen ibland för han blir väldigt ledsen och klarar nästan inte att äta fast han vill. Han tar bröstet och äter lite, sedan blir han jätteledsen och släpper hela tiden. Ska nog prova att köpa kolikdroppar så får vi se om det hjälper. På kvällen övade vi lite med nappen igen och det gick bättre. Han tog faktiskt nappen en stund och snuttade ordentligt. Då blev han lite lugnare ett tag.



Fredag
På förmiddagen var jag och Lukas ute en långpromenad. Nu börjar jag känna att jag skulle vilja komma i form. Direkt efter förlossningen kände jag mig så smal bara för att jag var av med stora magen, men nu känner jag mig lite småtjock och magen påminner ganska mycket om en deg. Ska försöka äta nyttigt och promenera så går det nog ganska lätt att gå ner i vikt med hjälp av amningen. Innan jag blev gravid med Lukas vägde jag 63 kg och under graviditeten gick jag upp till 76. Nu får första målet bli att gå ner till 63 igen. Får se om jag klarar detta!

Lördag
Nu var det dags för den första lite längre bilresan med Lukas då vi skulle till Varberg över dagen. Bilresan gick jättebra. Lukas sov hela vägen. Vi kom dit lagom till lunch och blev bjudna på pommes frites och olika korvar. Sedan gick vi en promenad till lekparken i Varberg, men det var ett fruktansvärt väder med iskalla vindar. Vi hade med såpbubblor och bara man höll upp den där pinnen så blåste vinden såpbubblor av sig själv. Det tyckte Alfons var jättekul för han brukar inte lyckas blåsa några bubblor annars.


Efter att nästan ha frusit ihjäl i lekparken gick vi hemåt och då sa Alfons: "Gå in och fika!". Det tyckte vi lät som en bra idé så vi gick in och drack kaffe. Lukas var väldigt lugn hela dagen och sov nästan hela besöket. Vi skulle ta en fin bild på bröderna i soffan, men tyvärr så somnade Lukas även då.


Även hemresan gick jättebra. Då sov båda killarna eftersom Alfons hade hoppat över att sova middag.

Söndag
Söndagen blev en lugn dag hemma. Förmiddagen tillbringades ute i lekparken och trädgården och vi tände grillen för första gången i år och grillade lite korv till lunch. Nu har Lukas börjat vifta mer med armar och ben och har gjort några försök till att jollra lite. Man märker redan att han har vuxit en del sedan han föddes. Nu har han storlek 56 på kläder och har gått upp till storlek 2 på blöjorna. Har kört med kolikdroppar i några dagar nu och det verkar ha blivit något bättre med det magonda på kvällarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar