Summa sidvisningar

onsdag 18 mars 2015

Roligt på biblioteket

Vecka 10

Veckan började med en riktigt seg måndag. Jag hade sovit halvdåligt på natten och hade huvudvärk. Det spöregnade från morgon till kväll så vi kunde inte gå ut på hela dagen. Dessutom hade jag Alfons hemma som var rastlös och ville leka med någon. Tyvärr så var My sjuk. Hon brukar ju annars komma på måndagar. Alla dagar man är föräldraledig är inte roliga. Då och då kommer det sådana här segdagar. Det enda vi gjorde var att blanda till egen tacokrydda. Enligt LCHF ska man försöka undvika tillsatt socker och även farliga E-ämnen som t ex glutamat. Detta finns ofta i färdig tacokrydda, buljongtärningar, pulversåser och pulversoppor bland annat. Tacokrydda är ju enkelt att göra själv så nu slipper vi glutamat nästa gång vi äter tacos. Detta receptet använde jag:

http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=172


Tisdagen blev bättre! Alfons var hos Marie och de skulle till Plantagen så de kom och hämtade Alfons på vägen. Idag var han utan blöja hos Marie för första gången och det gick fint. Dock så ville han inte kissa hos henne. När Marie frågade om han ville kissa så sa Alfons: "Jag har en toalett hemma". Han höll sig alltså hela dagen. När jag kom och hämtade honom stannade vi kvar och lekte på gården med Pontus en stund, men då hände det en olycka så vi fick gå hem och byta kläder. Sedan fortsatte vi i vår lekpark.

På kvällen var Alfons och Lukas på danshumör så jag satte på den här videon från Big hero 6. 



På onsdagen blev det en tur till biblioteket tillsammans med Pontus, Maria, Emilia och lilla Alina. Pontus och Alfons provade alla utklädningskläder på biblioteket. Alfons var Emil i Lönneberga.


Lukas trivs också väldigt bra på biblioteket. Idag gick han runt jättemycket med en rullande pall som var i perfekt höjd för lillen.


Alfons lånade filmen "Kalles klätterträd" som är en gammal klassiker. Jag kom inte ihåg att jag såg på det som liten, men sen när vi tittade på filmen så kände jag igen vissa saker så jag hade nog sett den ändå. Alfons tyckte också mycket om den filmen!

Torsdagen blev väldigt lugn. Vi lekte lite på Maries gård efter att jag hämtat Alfons. Killarna vill alltid gunga och där finns två "babygungor" bredvid varandra så det funkar fint.


På kvällen gick vi till Bokbussen och lånade lite nytt. När vi kom hem därifrån fick jag vansinnigt ont i magen och började känna mig dålig.

På fredagen mådde jag ännu sämre. Jätteont i magen, ont i ryggen och mådde så illa att jag inte kunde äta. Kände mig också jättematt och ville bara ligga ner. Barnen var rätt lugna på förmiddagen som tur var. Lukas sov på mig i soffan och Alfons och jag såg nog 6 avsnitt Alfons Åberg. På eftermiddagen var jag dock tvungen att släpa mig ut till lekparken så att barnen fick röra lite på sig. Lukas fick känna på sanden för första gången och det tyckte han var härligt!


På kvällen mådde jag lite bättre och kunde äta en kycklingsallad i alla fall.

Mådde skit även på lördagen. Tror det var någon släng av magsjuka för detta var inte alls som mitt vanliga magonda. Hade både diarré och jätteont i magen och illamående. Hade svårt att äta idag med. LCHF är väldigt svårt när man mår illa. Jag åt lite LCHF-bröd och fuskade med mer frukt än vanligt. Det är ju det enda jag är sugen på när jag mår illa. Låg i soffan nästan hela dagen så det var tur att det var lördag så Pontus kunde ta hand om barnen. Var bara ute 20 minuter på baksidan med Alfons.

På söndagen mådde jag lite bättre, men behövde ändå ta det lugnt. Var hemma större delen av dagen. På eftermiddagen var jag och handlade med Alfons och sen var vi ute på baksidan lite. Tråkig helg, men ibland måste man ta en lugn helg för att kurera sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar