Summa sidvisningar

fredag 22 april 2016

Grävskopor

Vecka 15
Natten till måndagen hade Lukas hostat ganska mycket så jag tyckte att barnen behövde ytterligare en dag hemma. Vår goda granne Ulla-Britt ställde upp och passade killarna en timme när Ponta och jag överlappade. Alfons var nu helt återställd och fick därför gå på gympa på kvällen. Han var så ledsen förra måndagen när han inte fick gå och han var också rädd att Knatteskutt hade varit på besök den gången, men det hade han inte för han kom idag! Vilken tur för Alfons!

Barnen och Knatteskutt hade dans på schemat och det tyckte Alfons var jättekul! Lukas och jag väntade på skolgården under tiden och vi hann göra många jordgubbstårtor i sandlådan med Alfons tränade.

På tisdagen var barnen helt återställda och kunde gå till Marie (Alfons gamla dagmamma). Det gick jättebra och när jag skulle hämta dem ville de först inte gå hem. Vi blev kvar på gården så att Alfons fick leka lite med Yori. Sedan kom Jesper, My och lilla Signe förbi och ville leka med oss. De följde med hem en stund och lekte i trädgården. Barnen lekte jättebra ihop alla 4. Vi gjorde en liten restaurang på baksidan där det bl a serverades pannkakor!
På onsdagen var det min tur att ta över förkylningen som barnen haft. Jag har dock inte varit sjuk sedan i okt så jag får ända säga att jag klarat mig bra i vinter! Kunde i alla fall jobba och barnen var hos Marie. Inte heller idag ville de gå hem så vi lekte lite på gården. Lukas lekte med grävskopan (han älskar verkligen grävskopor.

Alfons är inne på det här med gympa nu och tränade balansen lite på den här gungleksaken.

På torsdagen när vi kom hem hade det kommit ett paket från HM med lite kläder som jag beställt till barnen, bl a en jättesöt pyjamas med djungelboken till Lukas. Den fick han inviga direkt och killarna körde lite pyjamasyoga hemma.

Fredagen blev lite tung på jobbet då jag var riktigt förkyld. Har dock klarat mig från feber och kunnat jobba med lite vilja. Alfons, Lukas och Pontus gick till Mariagården på lite öppen förskola när jag var på jobbet. När jag kom hem gick jag raka vägen till sängen och sov middag med Lukas. Skönt med helg!
Lördagen fick bli en lugn återhämtningsdag för mig. Ponta tog med båda barnen och handlade på förmiddagen. De var även på XXL och köpte en ny cykelhjälm till Lukas då den andra gått sönder. Jag vilade mest hela dagen, men orkade också gå ut lite med barnen. Vi cyklade lite och målade med gatukritor. Alfons ritade en kyckling och en gris.

På söndagen mådde jag mycket bättre. Vi hade bestämt med Nicklas, Sara och Alice att vi skulle gå ner till Mölndals Centrum där det skulle vara hållbarhetsvecka och en stor loppis utanför biblioteket. Tyvärr var vädret inte det mesta med regn och snålblåst och det gjorde kanske att det inte var mycket till loppis. Det enda jag hittade som jag tyckte var värt att köpa var ett sött litet barnparaply som Lukas fick. Vi köpte också lite fika. Lukas var frusen och blev blöt om vantarna och även extraparet vantar blev blöta. Han var ledsen och gnällig mest hela tiden så det var skönt att komma hem och värma sig framåt lunch. Vi gjorde en jättegod kycklingsallad till lunch med bacon och soltorkade tomater.

Sedan fick Lukas gå och lägga sig och sova middag så han blev på bättre humör.

På eftermiddagen blev det bättre väder och vi kunde vara lite i lekparken. Lukas fick syn på en stor grävskopa som stod på gatan och den ville han gärna titta på. Han är helt såld på fordon och grävskopor är nog hans favorit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar