Summa sidvisningar

fredag 29 april 2016

Spiderman

Vecka 16
På måndagen gick barnen till Marie i Eklanda för andra gången. Även denna gång gick det kanonbra och jag möttes av Spiderman (Alfons) när jag kom och skulle hämta.

Alfons hade varit Spiderman större delen av dagen =). Lukas hade för första gången inte sovit middag hos dagmamman och jag hann inte lägga honom när vi kom hem eftersom Alfons skulle på gympa. Det gick jättebra och Lukas höll sig vaken till kl 22 utan problem. Alfons var på Knatteskutt och idag skulle de testa på parkour. Alfons tyckte det var jätteroligt och de fick bl a köra en hinderbana. Jag och Lukas väntade i omklädningsrummet eftersom det regnade och vi fick fördriva tiden med att titta på Pippi på min telefon. Lukas älskar Pippi just nu och tycker det är väldigt spännande med hästen.
På tisdagen gick killarna till Marie i Bosgården och det gick också jättebra. När jag hämtade dem ville de inte gå hem så vi stannade kvar och lekte på gården. Lukas är just nu inne i en sandlådeperiod. Han är väldigt road av att gräva och göra sandkakor och tårtor.



Efter en stund fick jag med mig barnen hem och vi var inne och pysslade. Vi gjorde hemmagjord müsli som jag tycker är jättegod. Spetsade ett LCHF-recept med lite russin och torkade aprikoser.


På onsdagen blev jag väckt av Pontus kl 7. Jag hade försovit mig! Hade ställt väckarklockan på mobilen, men ljudet var nerskruvat till 0. Men oj, vad effektiv man kan vara på morgonen. Lyckades ändå komma i tid till 7:30!
Killarna gick hos Marie idag och vi stannade kvar och lekte på gården i det fina vädret. Lukas fick inviga sina nya regnbyxor trots att det var sol. De är ju bra att ha som överdragsbyxor.

På torsdagen var vi på bokbussen och lånade lite nytt. Vi hade beställt en film, Pelle Svanslös i Amerikatt, eftersom Alfons är så såld på Pelle Svanslös nu. Efter bokbussen ville killarna stanna i lekparken och då kom Ebba och Emil ut en stund med sin pappa. Barnen ses ju inte så mycket nu när Cajja är sjukskriven och de går hos olika dagmammor (utom på måndagar) så de verkade extra glada att se varandra.
På fredagen var det fint väder så killarna var ute och lekte med Nicklas och Alice när jag var på jobbet. Efter jobbet mötte jag upp dem på Maries gård. Jag tycker Lukas är så cool i sin nya vårjacka och med kepsen bakåfram.

På kvällen skulle Ponta ut på after work med Tom och Nicklas trots att det bara var Tom som hade jobbat. Det blev snarare after pappledigt! Killarna och jag fick vara hemma och mysa och se på Let's dance.

På lördagen gjorde vi en dagstur till Varberg. Det var så länge sedan vi var där nu. Vi började med att äta god lunch hemma hos mamma och pappa. Sedan gick vi ner till torget och köpte glass. Efter det gick vi vidare till Spökparken, men oj vad blåsigt det var i Varberg idag! Vi klarade inte länge innan vi ville gå hem och värma oss. Lukas är väldigt mycket för mormor just nu och det var bara mormor som fick hålla honom i handen och bära honom när vi var ute.


Alfons och jag tog en runda på vinden för att leta efter Ken och Barbie. Vi hittade dem, men tyvärr så var de nakenfisar. Hittade också ett gammalt pussel med Fragglarna och lite annat kul.

På söndagen blev det en fixardag, men vi hann också ut i lekparken en sväng. Alfons och Lukas fick leka med Ebba och Emil. Alfons och Ebba fastnade i ett spindelnät.


På eftermiddagen pusslade jag och Alfons Fragglarna (80 bitar).


Lukas somnade på mig i soffan. Det är så mysigt, precis som när han var en liten bebis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar