Summa sidvisningar

torsdag 12 maj 2016

Valborg och 1 maj

Vecka 17
Måndag igen! Nu var vår dagmamma Cajja tillbaka i tjänst så barnen fick gå dit igen. Lukas var väldigt glad för detta då han saknat ”Mjau” väldigt mycket. Efter dagmamman var det dags för Knatteskutt och idag var det parkour som stod på schemat. Alfons och jag hade kollat upp vad detta var och det verkade väldigt häftigt! Alfons tyckte det var jätteroligt och det blev inte sämre av att Knatteskutt kom på besök. Lukas och jag fick roa oss i omklädningsrummet under tiden vilket inte är några problem för den här lille busen.



På tisdagen var Lukas orolig och väckte mig redan kl 5. Han vred sig och klättrade på mig i sängen och somnade lagom till min klocka ringde 6:40. Jag var riktigt trött hela dagen på jobbet. Efter jobbet tänkte jag pigga upp mig själv och barnen med en fika på Steinbrenner. Alfons tog springcykeln dit. Då går det lite fortare.



Det blev en god mazarin för mig, festis för Lukas och morotsmazarin till Alfons.
På kvällen skulle jag duscha och när jag ut efter cirka 10 min i duschen såg det ut så här i köket:



Fattar inte hur barnen hinner dra fram så mycket saker. De har verkligen ett ruskigt tempo ibland. Att plocka in grejer tar däremot lite längre tid.

På onsdagen var det lite sämre väder så vi fick roa oss inomhus. Jag plockade fram modellera som vi bakade och grejade lite med. Det blev fina fjärilar innan barnen blandade ihop alla färgerna så nu är all degen grådaskig.




På torsdagen var jag på utbildning i ”Journaler på nätet” som ska införas i juni. Det var intressant, men sen blev det lite stressigt att hinna med allt annat på jobbet. Hann i alla fall med en lunch med Anna och Malin. Det var rätt länge sedan sist och nu går Malin snart på föräldraledighet. Efter jobbet åkte jag och köpte lite jordgubbar innan jag hämtade barnen. Sedan kom pappa förbi på en snabbvisit då han hade jobbat i Göteborg. Det tyckte killarna och jag var roligt. Vi åt jordgubbar med grädde och det blev även idag lite bak med modellera.
Fredagen blev lugn och skön efter jobbet. Jag vilade med Lukas medan Ponta och Alfons åkte iväg på en shoppingrunda. Sedan åkte vi hela familjen och handlade på Willys.
På lördagen skulle Ponta jobba så jag och killarna fick roa oss själva. Vi var ute på framsidan och i trädgården på förmiddagen. Sist vi var i Varberg så tog vi med den här springcykeln hem till Alfons.



Tyvärr så var det väldigt dåligt med luft och vi har inte hittat en enda pump som fungerar till den, inte ens på Statoil.
Jag invigde min ”nya” vårjacka som jag fått av mamma då hon tröttnat på den. Alfons har tagit den här bilden på mig.


Jag var även fin i det här armbandet som Alfons har gjort till mig.



Lukas älskar att vattna blommor för tillfället. Våra påskliljor har vissnat nu, men grannens är fortfarande fina så han får vattna dem.



På eftermiddagen skulle vi möta upp en tjej i Mölndals centrum som jag skulle köpa ett klädpaket av (till Alfons). När vi precis hade tagit oss fram till Hemmakväll där vi skulle mötas fick jag sms att hon var 45 min försenad. Tänkte gå till Stadsparken och leka under tiden, men då började det ösregna. Som tur var så hade Kaffebubblan öppet så det fick bli en snabbfika där. Cappuccino till mig och glass till killarna.
På kvällen var vi bjudna till Louise och Johan på middag och då hade Ponta jobbat färdigt så han kunde följa med. Alfons var jättesugen på att leka med barnens bilbana som han gjort förra gången vi var där och barnen höll igång och lekte hela kvällen. Louise bjöd på jättegoda hemgjorda hamburgare och rotfrukter. Sedan blev det den här läckra efterrätten.



Allt var glutenfritt och jättegott! Även Annelie var med på middagen och vi hade en jättetrevlig kväll tillsammans allihop.
På söndagen var det 1 maj och härligt vårväder. Vi gav oss iväg till en lekpark i Bosgården som är ny och jättefin. Där mötte vi upp Nicklas, Sara och Alice.



Efter lite lek och medhavt kaffe cyklade vi hem till oss och tände grillen. Det blev en enkel grillunch bestående av korv med bröd (finkorvar dock). Härligt att få vara ute i trädgården och grilla medan barnen leker. Även Lukas gillar Alice och vill gärna vara med och leka när vi träffar henne. Han pratar ofta om Alice och ibland vinkar han till mig och säger  hej då, Alice! Då tror jag han menar att han ska gå hem till Alice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar