Summa sidvisningar

torsdag 6 januari 2011

Tourtävling i Askim

Vecka 47

Den här veckan började bra med jobb, massage och sedan middag hos Karin. Charlotta, Hanna och lille Elias var där på besök så det blev mycket lek och bus. Elias verkar vara en ovanligt glad liten bebis.

På tisdagen var det jobb och sedan styrketräning hos sjukgymnasten.

På onsdagen var det kvällstävling i Askim och den här gången gick det lite bättre. Jag gick 23, 27 och 27 på varven. Det räckte till en fjärdeplats, men tyvärr var det bara tre priser. Det kändes ändå bra inför helgens tourtävling.

På torsdagen hade jag bokat in ett besök på vårdcentralen för mina otroligt jobbiga sömnproblem. Jag har bytt vårdcentral till Krokslätts och den här verkade rätt så bra. Tyckte i alla fall att läkaren jag fick träffa var bra. Vi bestämde att jag skulle prova en sömntablett några dagar för att komma ur den onda cirkeln. Jag skulle också komma tillbaka en annan dag och lämna blodprover. På torsdagen hade jag bestämt lunch med Elena och Jenny, men det var bara Elena som kunde. Det var i alla fall kul att träffa henne för det var längesen. Hon berättade tyvärr att hon skulle sluta på Mölndal och flytta till Sahlgrenska i stället. Efter jobbet var jag och tränade styrketräning hos sjukgymnasten.

På fredagen var det återigen middag hos Karin. Charlotta och barnen hade visst varit där hela veckan. Det var lika trevligt och gott den här gången.

Hela lördagen ägnades åt träning i Askimshallen. Spelet kändes rätt så bra och varven blev 23, 26, 27 och 27.

På söndagen var det så dags för touren. Jag var riktigt laddad och började med ett kanonvarv, 23! Trodde inte mina ögon när jag tittade på resultatlistan och såg att jag ledde med 5 slag! Den som låg tvåa var Pontus. Andra varvet däremot stämde inte mycket och det blev ett 30-varv. Efter det så ledde Pontus, 1 slag före mig. Tredje varvet gick jag 25 och gick upp i ledningen igen, 2 slag före Pontus. Sista varvet blev aldrig spännande för Pontus började dåligt och tappade direkt. Jag gick 25 och vann tävlingen. Pontus kom tvåa, 5 slag efter mig. Det var en bra dag för familjen! Nu har jag vunnit båda tourtävlingarna som har varit inomhus, så jag är klar för final utan att behöva spela tredje tourtävlingen i Borås i januari. Kanske kommer jag att spela den ändå eftersom jag gillar den anläggningen. Jag och Pontus var sega efter tävlingen så det blev ingen segermiddag på Amazing Thai, men vi sparade prispengarna för att ta den en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar