Summa sidvisningar

söndag 23 januari 2011

Vecka 49

Den här måndagen skulle vi haft APT (möte) på jobbet. Det är helt sjukt, men det har inte varit ett enda APT sedan jag började jobba 1 juni och det ska egentligen vara en gång i månaden. Inte heller detta möte blev av eftersom chefen var sjuk. Det blev i alla fall lite julfika med glögg och lussekatter så det var trevligt ändå.

På tisdagen blev det jobb och styrketräning på Aktiv.

På onsdagen var jag på ett föredrag på jobbet. Det handlade om en av våra läkare som hade varit på Haiti med Läkare utan gränser efter jordbävningen i januari 2010. Det var väldigt spännande att se hur de arbete ett sådant läger och jag hade aldrig kunnat tro att det var så primitivt. Det verkade även vara ganska farligt eftersom det pågick väldigt mycket gängkrig på Haiti och det var nästan lika mycket skottskador som andra skador p g a jordbävningen.

Den här veckan lyckades vi komma överens med säljaren av radhuset som vi varit och tittat på för ett tag sen. Vi hade tittat på radhuset två gånger och kände att vi ville ha det, men vi ville inte lägga så mycket som säljaren satt ut det för. Vi hade lagt ett bud som var 125.000 under utgångsbudet och det hade säljaren sagt blankt nej till. Nu ett par veckor senare hörde han av sig och sa att om vi höjde 10.000 så var huset vårat. Vi tvekade inte utan sa ja direkt! På torsdagen var vi på banken och ordnade upp allting inför köpet.

På torsdagen träffade jag även Jenny, Elena, Rebecca och Malin och åt lunch. Träffade även en gammal klasskompis från gymnasiet som praktiserade som läkarsekreterare hos Jenny och Elena. Det var lite kul att träffa henne igen efter 10 år!

På helgen var det seriespel i Askim. Hela lördagen gick åt till träning med laget. Vi gick fem varv och det blev 27-30-27-27-25, inte sådär jättebra. På kvällen hyrde jag och Ponta ”Bröderna Karlsson” och den var rätt bra och rolig.




På söndagen var det dags för tävlingen. Det gick hyfsat för Gullbergsbro. Vi vann alla matcher utom en – givetvis mot Kungälv. Jag fattar inte varför vi inte kan vinna mot dem. Jag var en av de som spelade dåligt mot Kungälv och bytte ut mig efter halva varvet ungefär. Ingenting stämde det varvet. De tre varv jag kom runt gick jag 25, 29 och 26. Efter den här helgen låg vi trea i stället för tvåa, men vi hade ändå tagit in poäng på ledande Tuve. Både Tuve och Kungälv har 16 poäng och vi har 14. Vi får försöka att spela riktigt bra i Borås i januari och gå upp i ledningen då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar