Summa sidvisningar

måndag 24 januari 2011

Husägarinna

Den 13 december på självaste luciadagen skrev jag och Ponta på kontraktet för huset. Så nu är man husägare! Det känns bra, men det känns ändå ganska avlägset. Vi ska inte flytta in förrän 15 mars. Vi måste ju sälja Pontas lägenhet först och det är bra att ha lite tid på sig. Dagen därpå satte jag upp en ny skylt utanför min dörr på jobbet. Nu står det inte bara läkarsekreterare under mitt namn utan även "husägarinna".

På tisdagen och torsdagen var det styrketräning på Aktiv som gällde.

På torsdagen träffade jag mina klasskompisar Rebecca, Jenny och Malin och lunchade. Alltid trevligt att träffa dem! På torsdagen hade vi även avtackning på jobbet av en kollega som ska sluta. Det serverades väldigt god tårta!

På fredagen var Tårtmagen och Gunvor i stan på besök så vi bestämde oss för att träffas på Picasso och äta middag. Det var jättemysigt på Picasso och verkligen god mat. Jag och Ponta åt rödtunga på planka och Tårtmagen och Gunvor åt en lyxig fisksoppa som jag också blev sugen på att prova någon annan gång när jag går dit.




Efter middagen gick vi på Jul på Liseberg. På en femkampsgren kunde man vinna en jättesöt liten vessla med tomteluva. En sån ville jag gärna ha! Ponta gjorde ett försök och lyckades kasta i tillräckligt många snöbollar i en borg! Men så kom killen fram med en helt annan vinst - en snögubbe! Så besviken jag blev. Jag frågade om det inte fanns någon vessla till mig och som tur var så fanns det en enda kvar! Den fick jag! Den lilla julvesslan är nog mitt sötaste julpynt hemma! Vi gick hem ganska tidigt från Liseberg för Ponta hade värsta skoskaven.






2 turister på Liseberg




På lördagen åkte vi ut till Alelyckan en sväng till Alelyckan och tränade. Torgny hade byggt om några banor så det var lite nytt. Jag gick ett varv som blev riktigt bra, 29!


På söndagen var jag, Ponta, Lolla, Johan och Annelie på Mañana för lite julmys. Vi åt en jättegod tapasmiddag och jag provade pilgrimsmusslor för första gången i mitt liv. Rätt så gott! Vi bytte även julklappar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar