Summa sidvisningar

fredag 18 februari 2011

Jul

Vecka 51

Min sista arbetsvecka innan jul blev inte speciellt jobbig eftersom jag bara jobbade måndag-tisdag. Sedan hade jag tagit ut mina sista semesterdagar. På måndagen var jag också och tränade på Aktiv för sista gången innan jul.

På tisdagen åkte jag till Alelyckan för att vara med på den traditionella julskinketävlingen. Jag har lyckats väldigt bra de senaste åren och tagit hem ett antal julskinkor, men i år var det stopp för det. Nu spelade jag i och för sig i A-klassen, men mitt dåliga spel hade inte räckt för att ta hem någon julskinka i B heller, 36-37 blev det. Nu sätter jag inte min fot i Alelyckan på ett bra tag.

På min första semesterdag blev det till att både baka lussekatter och göra pepparkaksdeg.
Jag tog också en vända i Mölndals centrum för att shoppa något fint att ha på mig på julafton, men det var omöjligt att hitta något. Utbudet av butiker är ju inte det bästa, det finns ju bara Kapp Ahl, Lindex och ett par andra affärer. På kvällen åkte i alla fall jag och Ponta och handlade på 421 och då lyckades jag hitta en liten svart på Cubus. Köpte också ett långt halsband som passade bra till klänningen.

På torsdagen blev det pepparkaksbak så det stod härliga till! Det är allt lite segt att baka pepparkakor, men de blev sååå goda! Ponta jobbade, så vi åkte inte till Varberg förrän på kvällen. Jag hade sett fram emot en god sallad från Stantons i Varberg, men de hade naturligtvis stängt så här nära inpå julen. (Varberg är staden som alltid sover). Det fick bli Campino i stället. De hade också rätt så god sallad. Som traditionen bjuder blev det uppesittarkväll med Bingolotto spel och som traditionen också bjuder så var det ingen i familjen Ström/Svensson som vann någonting. Helt jävla omöjligt att vinna på Bingolotto!

Julaftonen blev traditionell och jättemysig med bara familjen. Det blev en härlig strandpromenad på förmiddagen och sedan gick vi hem och gjorde oss i ordning.
Tyvärr var jag inte alls snygg i min lilla svarta som hade passat så bra i butiken. Jag såg okej ut i spegeln men på alla kort var jag blekfet. Surt! Fotogenisk är man då rakt inte!
Julbordet blev i alla fall jättegott!
Sedan blev det Kalle Anka och annat tills Putte och Margita kom på kvällen.
Det blev som vanligt julklappsutdelning på kvällen och jag fick flera fina saker, bl a pengar av mamma och pappa som jag och Ponta skulle ha till utemöbler när vi flyttar. Fick även en fin tröja av mor och far. Av Pontus fick jag bl a första säsongen av Solsidan. På kvällen blev det diverse olika spel, bl a den traditionella Julgurkan.



Julen 2010 kom finalen att stå emellan pappa och Ponta.


Till slut blev det pappa som gick segrande ur striden.


Som vanligt när pappa vinner något spel blev han väldigt glad!

Ponta och jag stannade kvar i Varberg på juldagen och gick och såg Änglagård - Tredje gången gillt på bio. Det var en helt okej film, dock inte i klass med första Änglagård, men det hade man ju heller inte väntat sig. Fick i alla fall lite sommarkänsla och filmen var en typisk 3:a. På kvällen blev det återigen brädspel. Spelade bl a ett nostalgispel som heter Retro och jag och mamma vann!

På söndagen styrde jag och Pontus kosan hemåt ganska tidigt för vi behövde börja röja i lägenheten inför fotograferingen som skulle ske på tisdagen. Det var verkligen tur att vi började röja redan på söndagen för det tog mycket längre tid än beräknat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar