Summa sidvisningar

fredag 18 februari 2011

Nyår

Vecka 52

Ponta jobbade på måndagen, medan jag pysslade lite i lägenheten. När han kom hem höll vi på ända fram till kvällen med att röja, städa och finjustera. Vi bar ner hur mycket prylar som helst i källaren. Det var riktigt slitigt, men till slut kände vi oss riktigt nöjda med hur lägenheten såg ut.

På tisdagen kom fotografen och tog bilderna. Hon var jättetrevlig och verkade duktig. Jag och Ponta fick flytta runt en del saker som vi inte hade orkat bära ner. På kvällen var jag och Ponta på bio med Louise och Johan. Vi såg "4 år till" med Björn Kjellman och den var oväntat bra och roligt. Den kan jag rekommendera. En 4-poängare.

På onsdagen var det dags att ge sig ut på vägarna igen. Den här gången styrde vi kosan mot Värmland och Lennartsfors. Som vanligt så här års kom vi upp till snöigt, kallt och vackert vinter-Värmland.

Nu följde ett par lata semesterdagar i Värmland. Det blev dock lite fysiskt aktivitet i form av sparkåkning.


Inför nyårsaftonens supé hade jag och Ponta blivit tilldelade att göra förrätten. Vi hade köpt med oss frysta humrar, men vi hade ingen aning om att vi själva skulle tillaga dem. Efter Gunvor och Tårtmagen fått boken "Halv 8 hos mig" i julklapp så valde vi ett hummerrecept därifrån. Det blev ugnsgratinerad hummer med en stuvning av bl a champinjoner och så gjorde jag avokadoceviche till. Förrätten blev väldigt god! En tabbe som jag gjorde var när jag hackade chili till förrätten innan jag hade satt på mig linserna inför kvällens supé. Det var helt jävla omöjligt att få i linserna för chilin satt kvar på fingrarna hur mycket jag än tvättade händerna och det var som att få syra i ögonen. Så jag fick bli glasögonorm för kvällen.


Kvällens huvudrätt: Kalkon med hasselbackspotatis

Till efterrätt blev det fruktsallad och glass. Efter att maten var avklarad följde en rad olika spel vilket var kul. Vi avslutade med det sedvanliga tärningsspelet. Ponta och jag hade lite otur för under kvällens lopp fick vi vin spillt på oss två gånger. Det var dock inte vi själva som spillde. Spelen avslutades precis i tid för att skåla in 12-slaget med skumpa och raketer.

Vi beslutade oss för att åka hem på nyårsdagen. Jag hade då jätteont i magen och bilresan hem var en ren plåga. Sen blev det bingen resten av dagen.

På söndagen mådde jag bra igen så då blev det ytterligare ett biobesök, bara jag och Ponta den här gången. Vi såg "Himlen är oskyldigt blå" och den var rätt så bra, 3-4 någonting i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar