Summa sidvisningar

fredag 25 februari 2011

Tourtävling i Borås och visning

Vecka 2


Min andra vecka på avdelningen gick också bra. Började komma in ganska bra i avdelningsarbetet och lärde mig mer och mer. Planen är att jag efter tre veckor på den här avdelningen ska flytta till avd 233 där jag sedan ska vara ett tag framöver. Då ska jag få gå bredvid i tre veckor där och lära mig hur de jobbar där. Nu är jag bara stand in för en kollega som går en körkortskurs på tre veckor.
På tisdagen var jag och tränade på Aktiv.
På onsdagen jag med på kvällstävling i Askim, första tävlingen där efter juluppehållet. Det gick sådär: 28-26-26.
På torsdagen skulle jag luncha med Jenny och Rebecca, men Rebecca hade glömt av det så det blev bara jag och Jenny. Lite synd, för detta var Rebeccas sista vecka på Mölndal. Sedan är vi bara tre från klassen igen; jag, Jenny och Malin. Men vi får hålla ihop vi som är kvar.

På fredagen hade man ju sett fram emot lite fredagsmys, men kvällen blev allt annat än lugn. Vi skulle ha visning av lägenheten på söndagen, men vi skulle också iväg till Borås över helgen och tävla så det gällde att göra i ordning lägenheten redan på fredagen. Det blev storstädning och ytterligare lite rensning och bära ner saker i källaren. Men lägenheten såg väldigt fin ut när vi var klara.

På lördagen bar det av till Borås efter en sista finputsning av lägenheten. Man kommer alltid på något som man behöver fixa in i det sista. Träningen gick återigen galant i Borås. Mina varv blev 35, 28, 31 och 29. Kan också tillägga att det första varvet körde jag när jag kom direkt från bilen utan att ha slagit ett enda träningsslag före. Så var väldigt nöjd med träningen och kände att jag hade en god vinstchans. Vi åkte hem till Mölndal igen på kvällen men skulle sova hos Karin för att inte stöka till hemma. Vi lagade middag och hade lite lördagsmys med Fångarna på fortet och godis. När jag skulle gå och lägga mig mådde jag lite illa och hade ont i magen. Somnade inte förrän långt in på småtimmarna.
Var skittrött när vi skulle gå upp och åka iväg till Borås. Trots sömnbristen gick tävlingen galant. Mina varv blev 31, 31 och 30. Väldigt jämnt och bra spel! Tyvärr så räckte det inte ända fram. Jag slutade på andra plats, 2 slag efter Bengt som vann. Dock ledde jag ett litet tag sista varvet men slog bort mig lite på bana 16 som är min akilleshäl i Borås. Var ändå nöjd med spelet. När vi kom hem var visningen över och det hade varit 6 personer där och tittat tror jag.
Här kommer lite bilder på lägenheten:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar