Summa sidvisningar

fredag 25 februari 2011

Ny avdelning

Vecka 1

Efter ett skönt jullov var det så dags att sätta igång och jobba igen. Jag skulle börja på en ny avdelning, 232. Det är en avdelning som bara gör planerade protesoperationer, men nu var det kaos på Ortopeden (i och med halkan) så det gjordes allt ganska många akuta operationer också. Som tur var så skulle jag jobba tillsammans med annan sekreterare, Lotta, och jag hade varit på avdelningen några dagar när jag var praktikant så det var inte helt nytt för mig. Det var faktiskt ganska kul att prova något nytt. Tycker det är mycket roligare att vara på avdelning än på mottagningen för det är större variation på arbetsuppgifterna. Efter min första dag på avdelningen var jag iväg på Aktiv och tränade sjukgymnastik.

Veckan flöt på bra på avdelningen. På onsdagen träffade jag mina klasskompisar, Rebecca och Malin, och lunchade ihop med dem. Det var trevligt. Var även en sväng på sjukhusets gym efter jobbet och körde lite styrketräning. Tänkte försöka skära ner på sjukgymnastik och mer gå över till att träna själv, för jag är så trött på att släpa min väska dit varje gång och så är det jobbigt att jag måste dit direkt efter jobbet och ibland måste gå tidigare.

Torsdagen var röd dag så det blev lite mjukstart för mig första veckan. Skönt! Jag passade på att träffa Annelie och Louise. Vi var hemma hos Annelie och fikade. Det blev också en sväng på gymet denna dag och lite konditionsträning.

På fredagen var det tyvärr ingen klämdag, utan jobb för min del.

På lördagen åkte jag, Ponta och Luggen till Borås för att träna lite på banorna inför touren nästa helg. Jag älskar verkligen Borås innehall. De banorna passar mig som handen i handsken. Träningen gick jättebra! Vi gick fyra varv och det blev 30, 30, 29 och 31. Känns väldigt bra inför tävlingen!

På söndagen blev det bio igen. Jag och Ponta gick och såg Svinalängorna. Den var väldigt bra, men lite sorglig, en 4 i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar