Summa sidvisningar

fredag 25 februari 2011

Lägenheten såld

Vecka 3


Jag hade varit vaken så gott som hela söndagsnatten och haft ont i magen, illamående och ont i halsen så jag ringde och sjukanmälde mig på måndagen. Tycker alltid att det är lika jobbigt, men jag mådde verkligen inte bra. Hade även lite feber så det kändes okej att stanna hemma. Mådde illa hela dagen och åt nästan ingenting. Det jobbiga var att vi skulle ha en extravisning av lägenheten på kvällen när jag mådde så dåligt. När Ponta kom hem från jobbet fick han fixa det mesta i lägenheten och så åkte vi iväg till Maxi och handlade när visningen var. Fick vänta en stund i bilen sedan medan kunden var där.


Var sjuk även på tisdagen, men började må lite bättre och kunde börja äta igen. På två dagars sjukdom hade jag tappat 1,5 kg. Inget ont som inte har något gott med sig! På kvällen var det återigen visning. Tror det kom 3 eller 4 personer. Jag gick till Pontas jobb och läste tidningar under tiden lägenheten var upptagen.

På onsdagen mådde jag bättre så det blev till att jobba igen. Den här dagen drog budgivningen igång så man var lite spänd på hur det skulle gå. Vi hade satt ut lägenheten för 995000, så man blev väldigt glad när det första budet landade på 1100000. Det var tydligen en som inte hade råd med mer så hon gick ut stenhårt direkt. Efter det höjde de med 10000 varje gång tror jag och budgivningen slutade sedan på 1160000. Det var vi väldigt nöjda med. Nu kändes det som om man kunde pusta ut och vi kommer inte att behöva låna mer än cirka 1100000 till huset.


Redan på t
orsdagen var Ponta iväg och skrev kontrakt med köparen. Det visade sig vara den killen som kom ensam på måndagen för att titta på lägenheten som till slut blev högstbjudande, så det kändes bra att vi tog en extravisning där trots att jag var sjuk.


På fredagen var jag på Aktiv och fick lite massage efter jobbet, väldigt skönt. Den här massören är så himla bra och tar i så det knakar och knastrar. Härligt!


På lördagen åkte jag och Ponta till Varberg för att fira hans födelsedag. Visserligen fyllde han år på söndagen, men det är ju lite roligare att fira på en lördag. På väg till Varberg så stannade vi i Freeport. Ponta fick välja en present i sin favoritbutik J Lindeberg. Han valde en skjorta och ett bälte. För att det skulle bli rättvist var jag ju tvungen att köpa något till mig själv också och det blev ett par nya jeans från Acne. Man känner sig alltid så tjock när man ska köpa byxor och speciellt jeans. Nu var det ett bra tag sen jag köpte jeans och det visade sig att jag hade 29 i midjan, vilket var den största storleken de hade på Acne så nu får jag inte bli större om jag ska kunna fortsätta ha de snygga jeansen. Väl framme i Varberg gick vi ut på restaurang för att fira Ponta. Det blev mammas och pappas stamställe Zorba.


På söndagen var jag och Ponta ute på en shoppingrunda. Vi var både i Nordstan och på Frölunda Torg. Ponta köpte jeans eftersom han fått presentkort på JC när han fyllde år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar