Summa sidvisningar

onsdag 10 augusti 2011

Filmhelg

Vecka 31



Andra veckan på jobbet blev mycket lugnare för mig. Jag hade väntat mig ett litet helvete på avdelningen tills Linda kom tillbaka, men nästan hela vecka 31 blev relativt lugn. Skönt!





På måndagen började den stora rean på Jysk. Jag och Ponta hade spanat in en däckstol som vi ville ha, men när vi kom till Jysk i Sisjön hittade vi i stället en lite stabilare och något dyrare modell. Tyvärr så hade de bara 1 stol kvar i Sisjön, men de trodde att de kanske hade fler i Kållered. Vi åkte dit och det visade sig att de hade 2 stolar, men den ena var ett visningsexemplar som var mycket slitet. Vi köpte i alla fall den ena stolen och 2 blåa tjocka dynor. Sen fick vi åka tillbaka till Sisjön och köpa den andra stolen. Som tur var hade ingen hunnit köpa den medan vi var i Kållered! På kvällen monterade vi solstolarna och det gick utan problem så nu kan vi sola hur mycket vi vill.


Resten av veckan hände inte speciellt mycket utöver jobbet. På fredagen laddade vi upp för dåligt väder, köpte godis och hyrde 2 filmer på Hemmakväll. Den ena var en dansk film med Tuva Novotny som hette "Med stängda ögon". Den var hyfsad, men lite konstig. Den andra filmen har vi inte sett ännu för man fick ha filmerna i en hel vecka.








När vi vaknade på lördagen regnade det. Vi som hade tänkt åka till Tuve och spela golf! Vi åt frukost och gick sen och la oss och sov lite till. När vi vaknade för andra gången hade det blivit riktigt fint väder så vi gav oss iväg till Tuve. Tänkte träna lite inför Tuve-cupen och det gick rätt så bra med tanke på att jag inte spelat filt sedan i april-maj någon gång. Jag gick ett varv som blev 37, men tror jag kan gå ganska mycket lägre för jag gjorde ett par dumma missar. Efter golfträningen passade vi på att äta på restaurangen Mr Johansson när vi ändå var på Hisingen. Vi har ätit där en gång innan, men det var en vardag och på helgen var det ännu bättre. För 159 kr fick man äta hur mycket man ville från buffén som bestod av thaimat, mongolisk mat, svensk husmanskost, sushi och glassbuffé. Jag åt både sushi (vegetarisk), oxfilégryta, ugnsbakad lax, pannkakor, sallad och glass. Det slank även ner en friterad banan till efterrätt. Efteråt var vi proppmätta och fick åka hem och vila. På kvällen hyrde vi en film i den vanliga videobutiken på Jungfruplatsen. Det blev "The karate kid" som vi tänkt se länge. Jag har inte sett den gamla Karate kid, men jag tyckte filmen var rätt så bra och Will Smiths son var så cool i huvudrollen.




På söndagen kom mamma och pappa upp till Göteborg. Vi gick på bio och såg Kronjuvelerna. Denna film var lite annorlunda kan man säga. Den var lite mystisk och gränsade många gånger mellan saga och verklighet. Den var dock väldigt fint gjord och lite intressant sådär. Det som störde mig var dock att filmen skulle utspela sig förr i tiden (kanske på 50-talet), men vissa detaljer hade de missat så det var nutid, t ex en ambulans och vissa klädesplagg som såg moderna ut. Sånt stör mig mycket när det gäller film. Allt som allt så får den en 3:a i betyg, en stark 3:a. Efter bion gick vi ut och fikade på Le pain francais. Det hade öppnat en ny sådan nära Biopalatset.




Alicia Wikander i Kronjuvelerna - en ny favoritskådis för mig




Graviditetsstatus: Nu är jag i vecka 29. Den här veckan har det börjat bli riktigt jobbigt för jag fått väldigt ont i ryggen. Det är som värst när jag sitter ner vilket jag gör mycket på jobbet. Börjar bli orolig att jag inte ska klara att jobba så länge som jag har tänkt, t o m 7 oktober. När jag precis hade blivit gravid skulle jag gått på datortomografi för att undersöka en kota i ryggen som sett "konstig" ut på röntgen, men detta går ju inte när man är gravid. Efter förlossningen får jag ta kontakt med Ortopedhuset igen så att jag får reda ut vad detta beror på. Den läkaren jag hade då sa att detta kunde bli värre under graviditeten eftersom jag blir tyngre och så och nu verkar det ha kommit =(. För övrigt mår jag bra i alla fall. Nu ska barnet väga ungefär 1,4 kg och det står att pojkar väger mer än flickor. Det blir spännande nästa gången hos barnmorskan att se hur jag ligger på kurvan. Ligger jag i överkant så kanske det tyder på att det är en Alfons =). Än så länge har jag gått upp 7,5 kg. Nästa besök hos barnmorskan blir i vecka 30.





Så här stor har magen blivit nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar