Summa sidvisningar

måndag 1 augusti 2011

Tillbaka till jobbet

Vecka 30



Så var semestern redan slut och det var dags att börja jobba igen. Första dagen på jobbet blev som väntat ett helvete. Jag sov 0 timmar natten mellan söndag och måndag för jag bara låg och vred mig och undrade vad klockan var. Så typiskt mig. Mådde dåligt och var vansinnigt trött hela måndagen och det var hur mycket som helst att göra på avdelningen. Jag släpade mig igenom dagen i alla fall och sov lite när jag kom hem från jobbet.



Resten av arbetsveckan gick mycket bättre. Jag kom fort in i rutinerna (både sovrutinerna och jobbrutinerna) och det var ju roligt att träffa kollegorna igen. Det var rätt mycket att göra på avdelningen hela veckan utom fredagen som blev lugn. Jag ska vara ensam på avdelningen i totalt 4 veckor innan min kollega Linda kommer tillbaka. Då tror jag att det kommer att bli bättre och lite lugnare.



På torsdagen skulle jag och Ponta ha kiosken på golfen. Det var kanonväder och jag hade bestämt med Louise, Annelie, Johan och Viktor att de skulle komma dit och spela lite golf. Eftersom jag och Ponta var tvungna att passa kiosken så spelade vi ihop på rundan. Han spelade de 9 första och jag de 9 sista. Tillsammans gick vi 48. Det var så längesen jag spelade golf nu, men än så länge är magen inte i vägen så det gick bra. Lille Viktor fick hänga på Louises mage när hon spelade och det tyckte han var roligt! Efter rundan fikade vi lite och sedan åkte de hem. Det blev en lång kväll för mig och Ponta för folk strömmade till hela tiden och ville spela. Vi satte faktiskt försäljningsrekord med över 20.000 i intäkter den dagen vilket var lite kul. Var dock inte hemma förrän 23.15 så det blev till att stupa i säng direkt.



På fredagen var det också fint väder och vi hade bjudit hem Annelie på lite grillning. Vi grillade fläskkarré och halloumi, jättegott! Det var så varmt så vi kunde sitta ute i trädgården ända tills myggen började komma vid 22.30.



Efter den första arbetsveckan var det fantastiskt skönt att få sova ut ordentligt. Vaknade vid 9-tiden till soligt väder och vi bestämde oss för att åka en sväng till golfen. Jag hade fått lite smak på att spela igen så vi gick ett MOS-varv, men jag är för dålig på det. Kom runt på 49 slag. Det var i alla fall kul att spela lite. Jag är så sugen på att spela någon golftävling nu så jag tror jag ska anmäla mig till Tuve-cupen som är sista helgen i augusti. Då ska vi visserligen till Tranås fredag-lördag, men tävlingen är bara på söndagen så jag kan ju träna på banorna någon annan dag och bara åka dit och tävla sedan. Det ska bli kul!


På lördagseftermiddagen kom mamma, pappa och mormor på besök eftersom mormor var på ferie i Varberg. Hon hade aldrig varit hos oss i huset så hon tyckte det var kul att se hur vi bodde. Vi åkte in till stan och åt middag på Picasso. Jag tog fiskplanka som var jättegod. Efteråt åkte vi till Gullbergsbro och visade golfbanan. Sedan åkte vi hem till oss för husesyn och efterrätt. Jag hade gjort en äppelkaka som vi åt ute i trädgården trots att det var fruktansvärt varmt på baksidan. Mormor hade köpt en inflyttningspresent till oss, en jättefin blå skål från Kostaboda Mine-serien som jag älskar.







På söndagen fyllde Putte 25 år så vi åkte ner till Varberg för att gå på kalas. På vägen ner stannade vi i Kungsbacka och gick in på Jysk. Vi var på jakt efter två däckstolar eller badenbadenstolar. Hittade en däckstol med skön dyna som inte var särskilt dyr, men sedan upptäckte vi att de skulle börja med rea nästa dag och då skulle priset gå ner ytterligare så vi beslöt oss för att vänta. Kalaset blev jättetrevligt med massor med goda kakor.




Tre generationer (snart fyra!)


Födelsedagsbarnet och kakfatet





Graviditetsstatus: Nu är jag i vecka 28. Nu har barnet stora chanser att överleva om det skulle komma. Jag tycker inte att jag har några större besvär av graviditeten förutom att jag börjar känna mig stor och klumpig. Än så länge har jag gått upp 7 kg. Nästa besök hos barnmorskan blir i vecka 30.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar