Summa sidvisningar

måndag 10 oktober 2011

Minigolf och ännu ett kalas

Vecka 40

Detta skulle egentligen bli min sista arbetsvecka, men eftersom jag känt mig ganska pigg det sista och jag har räknat på hur knapert det kommer att bli med föräldraledighet så frågade jag chefen om jag fick köra en vecka till, fast gå ner på heltid och det gick bra. Så detta blev min näst sista arbetsvecka. Jag tycker det har gått väldigt bra att jobba, men det ska ändå bli skönt att börja varva ner nästa vecka för jag märker att jag blir tröttare och tröttare nu. Jag har ännu inte fått något fast jobb, men chefen säger att det är på gång. Vågar dock inte tro det förrän jag har det på papper!

På tisdagen var det andra gången på föräldrautbildningen. Min barnmorska som håller i kursen var hemma för vård av barn så det var en annan, lite yngre, barnmorska som höll i det. Jag tyckte hon också var rätt så bra. Den här gången gick de igenom lite mer om förlossningen och man fick titta på en förlossningsfilm. Jag hade gärna velat ha lite mer information och se förloppet från ett tidigare stadium för när det började var kvinnorna i filmen redan inne på förlossningen. Jag känner mig lite mindre orolig för förlossningen efter den här genomgången. Jag tror bara jag ska ha med mig Pontus dit (inte mamma som jag tänkte tidigare). Hon får i stället vara stand by ifall jag känner att jag behöver även henne. Annars så tror jag att jag och Ponta klarar det själva (med hjälp av en och annan barnmorska!).

På lördagen tog jag och Ponta en tur till Askimshallen för jag var såå sugen på att spela lite minigolf. De hade gjort om några banor sedan förra säsongen och jag tyckte att det var till det bättre. Nu hade jag inte spelat minigolf på cirka 1 månad och EB hade jag inte spelat sedan i juni så jag kände mig en aning ringrostig. Däremot var det inga problem rent fysiskt att spela. Det finns ju bangolfare som har större mage än jag och kan spela, hehe. Vi tränade igenom banorna och gick sedan 2 varv som blev 27 och 31 för mig. Inte så bra, men det var i alla fall kul att spela lite.

På söndagen åkte vi ner till Varberg över dagen för att fira mamma som skulle fylla år veckan därpå. Det bjöds bl a på prinsesstårta. Mums! Mamma fick av mig ett whiskeyglas till en serie glas jag har köpt till dem så nu har de 6 st. Hon fick också ulltofflor som jag köpt på Årjängs marknad och de passade som tur var.

Graviditetsstatus:
Nu har jag gått in i vecka 38. Den här veckan har det gått bra, men jag har börjat sova lite sämre nu vilket verkar vara normalt. (Allt verkar förresten vara normalt när man är gravid, så jag vet inte varför man ens ska fråga barnmorskan något). Ryggen verkar konstigt nog ha blivit bättre nu. Hittills har jag gått upp 12 kg.

Vecka 38

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar