Summa sidvisningar

torsdag 27 oktober 2011

Övertid

Vecka 43

Den här veckan började med ett besök hos barnmorskan Therese på måndagen. Hon kollade blodtrycket, kände och lyssnade på bebisen och mätte magen. Allting verkade vara i sin ordning. Jag fick tillåtelse att sluta med järntabletterna eftersom jag får så ont i magen av dem. Ska i stället testa med blutsaft och se om det går bättre. Annars får jag helt enkelt äta mycket järnrik mat.

På tisdagen hade jag bokat tid hos Hanna på Studio H. Jag tänkte att det är bäst att fixa håret nu innan bebisen kommer. Det kanske inte blir så lätt att gå ifrån och göra sådana saker sedan. Jag klippte mig och fyllde i slingorna och det blev jättefint. Hanna var jätteorolig att vattnet skulle gå när jag satt med blekmedlet i, men det gick bra!

På tisdagsnatten hade jag förvärkar nästan hela natten och sov inte mycket alls. Jättejobbigt! Hade även ont på förmiddagen. Jag provade att lägga mig i ett bad och det hjälpte lite grann. Sedan började det gå över framåt eftermiddagen. Jag var helt slut hela dagen och var bara hemma och tog det lugnt. På kvällen tittade vi på en av filmerna som vi hade hyrt, Cornelis. Den var ganska bra, men jag gillar inte riktigt Cornelis efter det här. Han var inte en sådan trevlig person som jag trodde, men jag visste nog inte så mycket om honom innan. Tycker i alla fall om hans musik och här är en av mina favoriter:

På torsdagen mådde jag bättre igen. Passade på att städa lite hemma och gå två små promenader. Orkar inte gå så långt, men man kan ju gå flera gånger så man får röra på sig lite. På kvällen avverkade vi den sista av hyrfilmerna, "Kärlek på menyn". Det var en typisk amerikansk romantisk historia med Catherine Z Jones där man kunde räkna ut hur hela filmen skulle gå. Trots det var den helt okej att se, lite feelgood sådär.

Till slut var vi då framme vid beräknat datum på lördagen, 29 oktober! Bebben verkade dock ha glömt vilken dag det var för ingen förlossning gick igång. Jag och Ponta åkte ner till Gullbergsbro en sväng eftersom det var arbetsdag. Jag kunde inte hjälpa till med någonting för det var bara tungt arbete, men det var trevligt att träffa lite klubbkompisar. Det roligaste var att jag äntligen fick träffa Lindas och Lars hundvalp Milou, en liten jack russel-kille som var helt underbar och full av energi!

Efter golfen åkte vi in till Bergakungen för att se på Tintin-filmen i 3D. Jag har aldrig tittat på eller läst om Tintin som barn så jag hade inga förväntningar alls på filmen. Den visade sig dock vara riktigt bra, full med äventyr från början till slut och den lilla hunden var så rolig. Jag kommer definitivt att se resterande Tintin-filmer!

Pontus & Tintin - lika som bär (i alla fall frisyren)




Graviditetsstatus:
Nu går jag tyvärr in i vecka 41 som jag hade hoppats slippa. Den här veckan har varit lite kämpig med förvärkar och så, men det är väl i alla fall ett tecken på att något är på gång. Hittills har jag gått upp 12,5 kg.

Vecka 41

2 kommentarer:

  1. Noen dager til,så kommer han...tror jeg. Skal bare litt lenger ned.. Har du snakket med han? bedt han om å komme ut så du får se han? Gjør det... Og så kan du klemme på det ømme punktet mellom tommel og pekefinger. Det hjelper! Vi venter i spenning!

    SvaraRadera
  2. Ja, vi tjatar på honom varje dag att han ska komma ut. Jag får väl prova med de där punkterna så får vi se om det ger resultat!

    SvaraRadera