Summa sidvisningar

fredag 21 oktober 2011

Bunkring mm

Vecka 42

Första veckan hemma. Så himla skönt! Jag vaknade tidigt på måndagsmorgonen och regnet bara öste ner. Då kändes det bra att inte behöva ta på sig regnställ och cykla till jobbet! Måndagen gick i stället åt till att baka kärleksmums och ta en linskontroll hos optikern. Jag hade fått lite sämre syn sedan förra gången, men optikern sa att det kunde bero på graviditeten och vissa hormoner. Vi får väl se om det har rättat till sig igen om ett halvår. Jag fick i alla fall starkare linser på båda ögonen så nu ska jag väl se bra.

Tisdagen började riktigt bra med att chefen ringde och berättade att jag fått fast jobb nu! Trots att det är anställningsstopp hade hon lyckats få igenom att jag skulle tillsvidareanställas fr o m 1 november. Så jävla gött! På eftermiddagen följde jag med Louise och Viktor på babysim i Åby. Det verkade riktigt mysigt med babysim och alla bebbarna var så söta! Jag tror att jag ska anmäla mig till det när jag får barn. Efter babysimmet åkte vi hem till mig och fikade kärleksmums och sedan tog vi en sväng på Frölunda Torg. Efter det var Viktor helt slut och behövde åka hem och sova.

Fullt fokus på bollen!

På onsdagen var det dags för lite bakning igen. Bunkringen är igång! Den här gången hade jag bestämt mig för att göra hallongrottor. Trots att det är en klassiker hade jag aldrig bakat sådana innan. De blev inte riktigt så som hallongrottor brukar vara, men ändå goda. På kvällen kom Tårtmagen och Gunvor förbi på en snabbfika på väg hem från Tyskland. Det var kul att träffa dem och visa hur långt vi har kommit med huset sedan förra gången de var här (i början på sommaren tror jag).

På torsdagen fixade jag lite med gardiner. Jag la upp gardinerna i sovrummet som varit för långa på ena sidan. Sånt är så himla tråkigt, men det blev i alla fall riktigt bra. Jag bytte också gardiner i köket, men blev inte riktigt nöjd. Får nog leta efter en snyggare gardin där. Tycker gardiner och sånt är så himla svårt eftersom de flesta gardiner som finns är fula. På eftermiddagen skulle jag gå till jobbet och skriva på kontraktet och lämna till chefen. Jag passade på att ta en fika med sekreterarna i paviljongen och gick även och hälsade på Linda, Lotta och Sofia. Det var roligt att träffa alla igen trots att jag inte varit ifrån dem mer än en vecka.

På fredagen bakade jag chokladmuffins.


Sedan får det nog vara färdigbunkrat för frysen börjar bli full och jag har bakat det mesta som jag kan komma på. Det enda jag skulle behöva komplettera med är i så fall frallor eller något. På kvällen skulle vi ha lite fredagsmys så vi åkte för att hyra en film. Hittade ingen som vi riktigt ville se så vi hyrde i stället fem lite äldre filmer för hundra spänn i en vecka. Fredagens film blev Skotten i Knutby som tyvärr visade sig vara riktigt dålig.

På lördagen blev det återigen film, men den här gången på bio. (Kanske sista biobesöket innan bebben?). Vi hade tänkt gå på "En enkel till Antibe" på Biopalatset, men det var omöjligt att få en parkering i närheten av bion. Vi åkte i stället till Bergakungen och gick på Svensson Svensson-filmen som började 50 minuter senare. Den var helt okej. På bion såg jag att Twilight-filmen skulle ha premiär i november. Om jag går över tiden kanske jag hinner se den på bio, annars får jag väl köpa den sedan.

På söndagen hade vi inget särskilt att göra så vi åkte ner till Varberg en sväng för att hämta skötväskan som äntligen hade kommit. Den hade vi beställt när vi köpte vagnen, men av någon anledning hade den inte kommit med när vagnen levererades. Vi passade också på att ta en fika och en promenad med mor och far eftersom det var fint väder. På kvällen blev det Bingolotto. Ponta drog in en hundrakronorsvinst, så nästa gång spelar vi också gratis. Sedan såg vi en av filmerna vi hyrt, Babylonsjukan. Den var hyfsad.

Graviditetsstatus:
Nu går jag in i vecka 40 så det är fritt fram för den lille att komma ut när han nu känner för det. Jag tycker det börjar bli lite jobbigt att vara gravid nu. Jag sover sämre och har haft en del ont i magen och förvärkar. Tur att jag är hemma från jobbet nu och att det inte är så lång tid kvar. Den här veckan har jag varit duktig och tagit järntabletterna, men jag blir helt sjukt förstoppad av dem så jag tror jag lägger ner det igen. Den här veckan har jag gått upp det kilot jag gick ner ett tag så är återigen uppe på en viktökning på 12 kg.

Vecka 40

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar