Summa sidvisningar

fredag 10 februari 2012

Kakbak och vattenskräck

Vecka 2



Så var det en ny vecka och dags för BVC-besök igen på tisdagen. Alfons hade inte gått upp lika mycket den här gången, han hade gått från 5,2 till 5,4 kg ungefär, men detta var normalt. Viktuppgången går tydligen fortast i början. Han ligger fortfarande strax över medel på vikten.



Efter BVC gick jag hem och bakade kakor eftersom vi skulle på det officiella bebisbesöket på jobbet på torsdagen. Jag provade ett nytt recept på chocolate chip cockies. Var ju tvungen att provsmaka och de blev supergoda!





Om någon är sugen på dessa godingar så finns receptet här:

http://sotasaker.com/chocolate-chip-cookies/



(I stället för muscovadosocker tog jag farinsocker.)



Besöket på jobbet blev väldigt trevligt. De hade t o m köpt fikabröd så det blev mycket fika. Alfons fick en jättefin present bestående av en grönrandig sparkdräkt, en gosig svartluddig jacka och små sockar med bilar. Bilder på denna outfit kommer framöver!



På fredagen hade jag bokat in en massage hos massören Inger som jag brukade gå hos ganska regelbundet innan jag blev gravid. Det var riktigt skönt att bli ordentligt genomknådad för jag har fått ganska ont i ryggen av att bära så mycket på lilleman.



Helgen blev väldigt lugn. Det enda vi gjorde var att åka och hälsa på Gilbert och Anita på lördagen. Det blev en riktig långfika, väldigt trevligt!



Alfons har förresten fått post för första gången den här veckan:



Brevet var ifrån kyrkan med information om dop. Återkommer om detta längre fram!


En sak som vår lille kille inte tycker om är att bada. Vi badar honom ungefär var femte dag i en badbalja och han skriker och gråter varje gång. Han är helt enkelt jätterädd för vatten. Det går däremot bra att tvätta av honom med en tvättlapp, men ibland måste han ju ner i baljan för att bli riktigt ren. Jag hoppas att detta kommer gå över när han blir lite större för jag har hela graviditeten sett fram emot att gå på babysim. Någon som har något tips på hur man får honom mindre rädd för vatten?

På detta kort är han i alla fall nybadad och nöjd. (Det är ju skönt efteråt när man får sitta i mammas knä och bli kammad).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar