Summa sidvisningar

lördag 11 februari 2012

Nya prylar

Vecka 3



Veckan började dåligt med en förkylning. Jag tycker att enda gången det är jobbigt att ha barn är när man själv mår dåligt och bara vill ligga och vila. Då är det lite tufft att behöva ta hand om en annan person, annars är det bara roligt. Ponta tog med sig Alfons till Karin på förmiddagarna så att jag fick vila så det gick bra. Blev heller inte jättesjuk med feber eller så utan mest ont i halsen och huvudet.



På onsdagen började jag bli bättre och på kvällen kom mamma, pappa, Putte och Margita på besök. Vi firade Pontas födelsedag lite i förväg med fika och presenter och sedan tog pappa, Putte och Margita med Ponta på hockey medan mamma och jag var hemma med Alfons.




På torsdagen åkte vi en sväng till Kungsbacka och Freeport. Vi gick in i en del affärer, men hittade inte mycket. Jag fyndade dock en skjorta på MQ för 25 kr (hade från börjat kostat 499 så det var ett riktigt fynd).



På fredagen kom Annelie hit på en fika. Tyvärr var Alfons inte alls sugen på att vara med på kort här!



På lördagen var vi hemma hos Karin och åt lunch och på söndagen tog vi en tur till Henrik, Catharina och Viktor i Öjersjö. Vi tog en långpromenad i vintervädret och sedan gick vi hem till dem och fikade. Sedan frågade de om vi ville stanna på middag och det gjorde vi förstås. Jättetrevligt! Viktor var väldigt intresserad av Alfons och ville vara med honom hela tiden. Här "hjälper" han mig att byta blöja på Alfons.



Den här veckan har Alfons fått testa två nya prylar som vi har fått låna av Lille-Viktor, en babysitter och ett babygym. Detta tycker han är roligt (i alla fall korta stunder).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar