Summa sidvisningar

fredag 4 maj 2012

Smakportioner

Vecka 16

På måndagen hade vi ingenting inplanerat så vi beslöt oss för att åka ut till Tuve och träna lite filtspel. Dessvärre var det ganska kallt, cirka 5 grader, så det var inte optimalt träningsväder. Vi byltade på Alfons ordentligt och så fick vi gå in emellanåt och värma oss. Det gick ändå hyfsat att träna igenom banorna även om man kände sig ringrostig.

På tisdagen var det dags för andra lektionen på babysimmet. Den här gången var jag där själv med Alfons och det var lite krångligt, men det funkade. Jag tog med mig babyskyddet och bar Alfons i medan jag själv duschade och gjorde mig i ordning. Lite tungt och bökigt, men det verkar vara den bästa lösningen när man inte har någon "assistent" med sig. Den här gången lärde vi oss ett nytt läge, axelläget. Då skulle man ha bebisen på rygg och luta den mot axeln medan han skulle sparka med benen och ta sig fram i vattnet. Detta gick jättebra! Vi provade också att låta dem få lite vatten på huvudet och ansiktet. Jag tog det ganska försiktigt med Alfons, men det gick bra. Detta skulle vi fortsätta träna på hemma i badkaret.

På onsdagen gick vi på babyrytmik i Fässbergskyrkan vilket vi inte varit på några veckor. Det var kul som vanligt, men den här gången var det 17 stycken bebisar som var med så det var väldigt trångt! Jag träffade en mamma som gått i samma föräldrautbildningsgrupp som mig och Ponta. Det var roligt att träffas och få se varandras bebisar och vi tog en fika efteråt.

På torsdagen åkte vi ut till Tuve igen. Den här gången var det finare väder och vi hann träna en hel del. Reine var också där och vi gick ett par varv. Jag gick 38 och 39.

På lördagen skulle vi ha en liten träningstävling i Tuve som en slags kick off för utesäsongen. Det var riktigt fint väder. Jag och Pontus hade bestämt oss för att försöka spela båda två och det var inga problem alls eftersom Alfons kompis Monica var där och kunde passa honom. Dessutom sov han större delen av tävlingen. Spelet gick faktiskt lite bättre än väntat för jag började med ett 32-varv. Andra varvet blev dock lite sämre då jag gjorde bort mig på ett par banor och det blev 38. Fullt godkänt ändå med tanke på att filtspelet legat på is i säkert 1,5 år nu. Det var riktigt kul att spela igen!

På söndagen åkte vi till Varberg för att hälsa på mamma som varit gräsänka hela helgen. Pappa kom dock hem ganska tidigt på eftermiddagen ifrån Norge så vi hann träffa honom också. Det var som vanligt mysigt att träffas och Alfons var på ett strålande humör!

Den här veckan har Alfons fått prova morotspuré och det har skett framsteg! Nu kan han äta upp en hel istärning med morotspuré och han fattar att han ska svälja maten. Dock hamnar ju mycket utanför, men så ska det väl vara i den åldern. Morot is the shit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar