Summa sidvisningar

onsdag 5 september 2012

Ett steg fram och två tillbaka

Vecka 34

Nu har den lille busen blivit så intresserad av kameran att det är väldigt svårt att fotografera honom. Det kanske blir färre bilder framöver p g a detta. Det här är i alla fall den nya perspektivet som gäller just nu!



Jag och Alfons har vattnat Karins blommor när hon varit på semester. På måndagen kom hon förbi med presenter till oss. Jag fick godis och Alfons fick en jättefin bil.


På tisdagen var det dags för babysim, andra lektionen. Vi hade följe dit med Asya och Daniil. Den här gången skulle vi fortsätta öva dyk och nu skulle man släppa barnet under vattnet och sedan ta tag i händerna och dra upp dem. Detta tyckte inte Alfons om utan han blev lite ledsen. Därför blev det bara ett sådant dyk. Vi fick också testa en flytstång som barnet skulle lära sig att hålla tag i. Alfons förstod inte att han skulle ta tag i stången. Vi får fortsätta öva på detta nästa gång. Annars gick babysimmet bra och det är så mysigt att gå och bada med Alfons.

På onsdagen öppnade Ryets öppna förskola så Alfons och jag bestämde oss för att gå dit. Det ösregnade så vi tog bussen. Som tur var träffade vi Ann och Irmeli på bussen för annars hade jag inte vetat var jag skulle gå av! Det var rätt lugnt på öppna förskolan. Förutom oss så var det tre andra mammor med barn där och vi kände allihop. Alfons gick bärsärkargång bland alla leksaker. Han verkade tycka det var jättekul! Vi hade en liten sångstund och det var ju inte som före sommaren då barnen satt still när man sjöng. Nu skulle alla fram till ledaren och kolla på alla roliga saker som hon hade såsom kasperdockor till exempel. Det gick ändå bra att sjunga med barnen. När vi skulle gå hem hade det slutat regna så det blev promenad hem. Det är inte så jättelågt till Ryet ändå, cirka 3 km, men lite jobbigt att gå både dit och hem, så man får nog ta bussen dit även i fortsättningen.

På kvällen skulle Ponta på styrelsemöte hemma hos Henrik och Catharina. Det var längesen jag träffade några golfare så jag och Alfons åkte med. Alfons lekte lite med Viktor. Viktor tyckte det var roligt med Alfons i början, men sen ville han hellre leka med mig! Vi spelade memory och byggde torn. Alfons fick en leksak som Viktor hade tröttnat på. Det var en sån där som man ska trycka på knappar och så hoppar det upp ett djur som låter. Sådana saker har han verkat gilla när man har varit hos andra barn, men han har inga egna leksaker som låter så det passade fint! Han fattar dock inte att han ska trycka på knapparna utan drar upp djuren med våld i stället.

På torsdagen var Ponta ledig på eftermiddagen så han följde med mig och Alfons till Ortopeden och hälsade på.

Fredagen och lördagen blev ganska jobbiga för mig då jag började bli förkyld och Alfons samtidigt hade tandspricking (tand nummer fem) så det blev ett par riktigt jobbiga nätter. Därför blev helgen väldigt lugn för min del. Ponta tog med sig Alfons till Gullbergsbro och tittade på när Gullbergsbro open, en tävling för allmänheten.


Den här veckan började sömnen bli bättre med ett rekord på tisdagsnatten då Alfons inte behövde äta förrän 5:45. Härligt! Därefter kom tanden och allt blev värre igen. Det går upp och ner! Men det finns i alla fall hopp om framtiden.

Alfons har nu blivit en stor kille som har skjorta på sig...



... och han kan även gå med hjälp av sin lilla gåvagn!


Han börjar bli riktigt stadig och kan nu stå utan stöd kortare stunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar