Summa sidvisningar

onsdag 12 september 2012

Klubbmästerskap

Vecka 35

Veckan började inte bra, jag var fortfarande förkyld, men inte värre än att jag kunde ta hand om Alfons. Tyvärr så fick vi avstå ifrån babysimmet på tisdagen. Asya var gullig och kom förbi med apelsiner till mig så att jag kunde proppa mig full med C-vitaminer och det hjälpte!

På onsdagen var jag och Alfons på BVC för att ta del av information om barnomsorgen i Mölndal. Det var bra information man fick. Jag och Ponta har försökt planera lite hur vi ska göra med barnomsorg och det optimala vore om vi kunde vänta med att placera Alfons på dagis till augusti 2013. Vi får väl se om dagarna räcker så långt. Det är svårt att planera något så länge Ponta inte har fast jobb. Som det ser ut nu så har han jobb t o m november så jag kommer i alla fall att vara hemma hela hösten med Alfons. När det är dags så skulle jag helst vilja ha honom hos en dagmamma.

Alfons hade nog haft det tråkigt i början av veckan när han bara varit hemma med mig för när vi kom till BVC och där var fullt med andra barn (det var våran föräldragrupp + en grupp till med lite äldre barn) så struntade han fullständigt i mig och satte igång att leka med en massa barn och gick även fram till några andra föräldrar. Alfons hade jättekul med de andra barnen och alla leksaker i ungefär en timme, sedan blev han plötsligt jättetrött och ledsen och ville vara hos mig.

På fredagen hade jag och Ponta kiosken på golfen. Det kom en del folk och spelade. Jag blev också lite spelsugen vilket resulterade i att vi bestämde oss för att ställa upp på MOS-KM som skulle gå av stapeln på lördagen.

Det var lite jobbigt att gå upp tidigt och tävla när man har en liten Alfons som väcker än på nätterna, men det var ändå jättekul att spela en tävling igen. Jag slog inte ett slag innan tävlingen började kl 9, men det gick ändå över förväntan. MOS har ju än så länge inte varit mitt underlag, men jag gick två av mina bästa rundor, 45 och 44 och det räckte för att vinna damklassen som bestod av 3 damer. Det var kul! Även Pontus vann sin klass trots att inte heller han tränat så det blev dubbelt guld till familjen. Vi hade med oss Alfons på banan och det första varvet turades vi om att bolla honom mellan oss då han inte ville sitta i vagnen. Sedan kom Kenth och Bernie och passade honom under andra varvet så det gick kanonbra. Än så länge tycker Alfons det är kul att vara med på golfen. Dagens tävling gav verkligen mersmak och i höst ska vi försöka att komma igång med golfen igen när inomhussäsongen drar igång. Här följer lite bilder från KM.




På söndagen åkte vi till Varberg för mamma och pappa hade inte sett Alfons på två veckor och längre än så får det inte gå säger mamma. Vi käkade lunch, promenerade, fikade och busade med Alfons. Petter var också där hela dagen.

Den här veckan har Alfons gjort lite framsteg med sömnen. En natt behövde han inte äta förrän 6:30 på morgonen. Det har hänt två gånger nu att han har klarat sig utan att amma på natten och det gör sådan skillnad. Han vaknar ändå till ett par gånger på natten, men det går ju fort att få honom att somna om. Däremot sover han inte särskilt länge i sin egen säng om ens något. Ibland går det att lägga över honom i egen säng, men efter någon timme eller två vill han komma över till vår säng. Det vore i alla fall skönt om han kunde sluta att äta på nätterna och det verkar inte helt omöjligt att han kommer att kunna sluta med det så småningom.

Vad gäller motoriken går det framåt. Han står nu bra utan stöd och Ponta har sett honom ta något enstaka steg. Det är dock hemskt svårt att fotografera den lille plutten. Det enda kort jag lyckades ta den här veckan var detta. Fjärrkontrollen är väldigt populär för tillfället!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar