Summa sidvisningar

onsdag 24 oktober 2012

Sjukvecka

 Vecka 42

På måndagen var Ponta hemma från jobbet då han varit förkyld med feber och en jobbig hosta i flera dagar. Även jag började få ont i halsen, men kände mig ändå pigg och Alfons var det inget fel på. Jag tog med mig Alfons och gick till Bifrostkyrkan för att Ponta skulle få lite lugn och ro hemma. Den här gången kom vi dit innan 11:30 så att vi kunde vara med på sångstunden. Det var jättebra sångstund där med många roliga sånger. Det var också bra att man höll till i ett litet rum med stängd dörr så att barnen kunde gå omkring under sångstunden. Alfons tyckte det var jättekul att tulta omkring där inne och spela på ägg.

På eftermiddagen tog vi en promenad till Åbybadet för att lämna in nyckelbandet vi haft under babysimkursen. Jag passade också på att köpa ett par nya babysimbyxor till Alfons då de andra sitter som korvskinn nu. Vi ska ju försöka gå och bada regelbundet själva tills nästa kurs börjar. Alfons fick själv välja badbyxor och till slut beslutade han sig för de här fina med hajar på.



På tisdagen var jag också förkyld och hade feber så det blev till att stanna hemma alla tre. Alfons var snuvig och lite hostig, men hade ingen feber. Vi passade i alla fall på att skriva inbjudningskorten till Alfons kalas. Vi planerar att ha två kalas för Alfons eftersom det var så många vi ville bjuda. På lördagen blir det för Pontus sida och på söndagen för min. Så här fina kort blev det:


Även onsdagen var vi hemma och var sjuka. På torsdagen mådde Ponta bättre så att han kunde gå och jobba, men jag och Alfons tog en hemmadag till.

På fredagen var vi dock pigga igen och kunde bege oss till Fässberg. Alfons var full av överskottsenergi efter tre dagar hemma och lekte och höll igång hela förmiddagen. Här busar han i ett tält på öppna förskolan:


Jag har länge varit sugen på att försöka komma igång med golfen igen och på lördagen fick jag äntligen med mig killarna till Askimshallen för lite eb-träning. I våras var Alfons med oss och tränade i Askim nästan varje vecka. Då kunde han ännu inte krypa och satt så snällt i sin vippa och tittade på när vi spelade. Nu var det lite annorlunda. Han tyckte det var jättekul att gå omkring i golfhallen, men han har ännu inte lärt sig att man inte får gå i banorna, hehe. Det gick i alla fall rätt bra att ha med Alfonsen på golfen. Banorna hade bara ändrats lite grann sedan i våras så träningen gick rätt okej. Nu ska vi försöka att vara med och tävla någon tisdag, men då får vi nog turas om att spela för en av oss måste nog passa Alfons så att han inte ställer sig i vägen eller snor en boll för någon.



Den här veckan har Alfons varit lite småförkyld och även fått en ny tand så nu har han åtta tänder, fyra där uppe och fyra där nere. Det har resulterat i ett par jobbiga nätter och han har även varit lite svår att mata. Annars har han varit pigg och hållit igång som vanligt. De roligaste leksakerna just nu verkar vara bollar i alla storlekar. Här fick han till en snygg tvåfotsdribbling som vi blev lite imponerade av. När man tänker efter var det nog bara tur att bollen kom så snyggt på hans fötter, men det ser ganska coolt ut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar