Summa sidvisningar

onsdag 22 maj 2013

Badkillen Alfons

Vecka 20

Efter en lugn helg var det dags för en ny arbetsvecka, men nu har jag kommit in i jobbet igen så det kändes ganska okej. Hade dock fortfarande hellre varit hemma med Alfons, det har varit en underbar tid. Men man får väl vara ganska nöjd med att ha fått vara hemma med den lille i 1,5 år. Alfons och Pontus hade planerat en "playdate" med Alfons syssling My och Pontus kusin och faster i Kållered. Tror Alfons hade en rolig måndag med lilla My.


Lilla My, Jesper och Alfons

Glad kille på besök i Kållered
Efter jobbet fick jag bege mig till min optiker för linskontroll och jag måste även köpa nya glasögon för en viss liten kille har knäckt mina bågar. Det var i och för sig läge för nya glasögon nu eftersom det var 8 år sedan jag bytte sist. Det var totalt omöjligt att välja några nya bågar. Det fanns för mycket att välja på! Höll på i en evighet att prova i affären och till slut fick jag låna med mig ett tiotal bågar hem. Får prova och fundera och få lite smakråd hemma innan jag bestämmer mig. Tydligen är det inne med färgglada bågar nu, men det passar jag verkligen inte i!

På tisdagen var det fint väder så då tog vi en tur till Gullbergsbro efter jobbet och spelade lite på eb-banorna. Det har kommit en del nya banor vilket är kul. Anläggningen ser jättefin och inbjudande ut nu. Det skulle även vara tävling på kvällen, men det hoppade vi över eftersom Alfons var trött och gnällig. Det blev i alla fall lite träning.

På onsdagen var Alfons och Pontus på öppna förskolan medan jag var på jobbet. Tycker det är kul att Ponta vågar sig dit med Alfons fast han inte känner så många föräldrar. Alfons gillar ju verkligen att vara där och busa. Efter jobbet blev det lite trädgårdshäng hemma. Jag har köpt några dahlior och planterat i krukor nu. Kul med något annat än pelargoner. Tycker den här röda dahlian är så fin!


På torsdagen drog en värmebölja in och det blev till att vara utomhus så mycket som möjligt efter jobbet. Skönt att sluta 14:30 så man hinner njuta av våren/sommaren. Vi gick en sväng till lekparken och Alfonsen fick inviga sin keps. Han är så söt i den! Det är väl bäst att han har något på huvudet när det är soligt i sommar.



På fredagen hade jag tänkt åka till Åbybadet med Alfons, men när vi kom dit var det stängt p g a simtävling. Tråkigt! Som tur var så var det jättevarmt ute så vi passade på att inviga den lilla uppblåsbara poolen vi köpt i Ullared. Alfons tyckte det var jättekul att bada och leka i poolen. Han sprang även omkring på kvällen och hällde vatten och kastade i saker i poolen så det var en uppskattad "leksak".

En riktig liten fisk!
Helgen blev rätt så lugn för vår del. På lördagen passade vi på att njuta av värmen och det fina vädret. Förmiddagen tillbringade vi på Gullbergsbro där vi tränade på eb:n. Vi gick även ett varv tillsammans med Fuskarn. Fuskarn gjorde skäl för sitt namn och försökte fuska redan på bana 1! Jag gick 26 det första varvet på de nya banorna. Lördagen var väldigt varm och Alfons var ovanligt trött, förmodligen behöver han vänja sig vid värmen.


Trötta killar tar igen sig i soffan.

På söndagen var det dags för en liten shoppingtur för Alfons behövde både sandaler och gummistövlar. Vi hade fått ett reklamblad från Skopunkten så därför åkte vi dit fast jag aldrig brukar köpa skor där. Måste säga att de hade väldigt mycket bra för barn och man fick även bra hjälp i affären. Vi köpte sandaler i storlek 21 och gummistövlar i storlek 23. Konstigt att det kan skilja så mycket mellan olika modeller. Alfons gillar verkligen de nya sandalerna.




Nu har Alfons lärt sig att säga två ord i rad. Härom dagen när jag kom hem från jobbet såg han mig genom fönstret och sa "titta mamma!"

En annan grej han har lärt sig såg jag i helgen när vi skulle gå ut. Då satte han själv på sig en sko och det var till och med rätt sko, vänster sko på vänster fot!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar