Summa sidvisningar

söndag 5 maj 2013

Fotografering och cykelpremiär

Vecka 17

På måndagen var jag fortfarande ganska förkyld så jag och Alfons var bara hemma och slappade. Alfons var pigg och invigde sin nya Alfonströja som vi köpt i Ullared.


Natten till tisdagen var Alfons väldigt ledsen och kunde inte sova. På morgonen hade han lite feber och var förkyld även han. Dock så var han riktigt pigg resten av dagen så vi var ute i en lekpark i området och grävde lite.


På onsdagen var Alfons redan frisk igen. Han har verkligen bra immunförsvar verkar det som för han har egentligen bara varit riktigt sjuk en gång i hela sitt liv. När han blir förkyld går det ofta över väldigt fort. Själv blir man tyvärr mycket sjukare. Men man får vara glad att lilleman har klarat sig så bra än så länge! Vi gick till Fässberg på onsdagsförmiddagen och lekte lite med Emma och några andra barn.

På torsdagen gick vi till Bifrosts öppna förskola tillsammans med Ulle och Elias. Även Ann och Irmeli var där en stund. Alfons och Elias höll igång med sångstund och annan lek.

På fredagen hade jag bokat in Alfons hos en fotograf som skulle komma till Fässbergskyrkan. Det var ungefär ett år sen vi fotograferade Alfons förra gången och det var samma fotograf som nu. Därför tyckte jag att det kunde vara roligt att ta nya bilder. Tyvärr så fick vi det lite stressigt på morgonen så vi kom precis i tid till fotograferingen. Alfons är alltid lite blyg i början när man kommer till öppna förskolan och det var han även den här gången när han fick gå in till fotografen direkt. De första bilderna såg han lite rädd ut, men sedan fick hon honom att skratta med lite roliga ljud så hoppas att det blev bra bilder i alla fall på slutet. Den här outfiten hade han på sig på fotograferingen.


Efter fotograferingen stannade vi kvar och fikade och Alfons lekte lite med Emma och Tara. Alfons har nu lärt sig att säga bajs och detta lärde han Tara när de åt lunch tillsammans. Vissa ord fastnar väldigt fort!

På lördagen åkte vi en sväng till Varberg för nu var det längesedan vi var där. Pappa hade inte träffat Alfons sedan före påsk. Det var härligt väder så vi började med att grilla färsk tonfisk till lunch. Jättegott! Efter lunch gick jag, mamma, Pontus, Alfons och Putte ut på en shoppingrunda eftersom det var shoppinghelg i Varberg. Jag hittade en snygg vårjacka på Esprit som jag fick av pappa. Jag handlade också en tröja och ett par jeans till Alfons på HM. Efter shoppingrundan gick vi hem och fikade. Mamma hade bakat denna vackra och goda tårta.



Även Alfons har fått smak på tårta.

Mormor och Alfons blåste lite såpbubblor i trädgården.
Söndagen blev en riktig pysseldag. Vi gjorde ett nytt försök att montera cykelstolen på min cykel och den här gången lyckades vi! Det är så härligt när man klarar sånt som först har verkat som en omöjlighet! Ponta och Alfons tog premiärturen och det tyckte Alfons var skoj. Han gillade däremot inte att sätta på sig cykelhjälmen.


När killarna cyklade passade jag på att baka lite. Jag bakade ljusa formbröd och banankaka (som jag aldrig bakat förr). Båda blev bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar