Summa sidvisningar

söndag 12 maj 2013

Sista veckan i frihet

 Vecka 18

Min sista vecka i frihet började jag som vanligt med att gå till Mariagården med Alfons. Där var det full rulle och mycket folk. Alfons var med på sångstund och lekte med Emma och en del andra barn. När det var dags att gå hem upptäckte han den här gigantiska gasballongen. Åh, vad fascinerad han var av den! Han ville absolut inte gå hem!

Alfons och Emma
 
Tisdagen blev en lugn hemmadag med Alfons. På förmiddagen regnade det så då var vi inne och softade och kollade på Desperate housewives. Har fastnat totalt i den såpan och jag tror inte jag kommer hinna följa det när jag börjar jobba. På eftermiddagen var vi ute en härlig promenad för då hade det blivit fint väder. Alfons passade på att plaska i all roliga vattenpölar!

 


På onsdagen började Pontas fyra månader långa pappaledighet, men vi hade bestämt att vi skulle ha resten av veckan ledigt båda två som en liten övergångsperiod. Gullbergsbro hade ordnat en träningsdag på Askims betongbanor och vi åkte dit hela familjen. Tränade på förmiddagen och sedan fikade vi. Efter det skulle vi spela en skojtävling över två varv. Jag hade sovit dåligt på natten och var trött så jag hoppade över tävlingen och gick ner på stranden med Alfons i stället. Lät honom gräva sig trött och sedan när han hade somnat i vagnen sträckte jag ut mig på en bänk i solen. Härligt!

På torsdagen hade vi bokat in ett möte med vår personliga bankman på Nordea. Hade tänkt att Alfons skulle vara hos sin farmor för senast var det lite jobbigt att ha med honom, men hon var tyvärr sjuk så han fick följa med i alla fall. Han skötte sig i alla fall hyfsat på banken, men det blev lite segt för honom med ett möte som varade i nästan två timmar. Som tur var så fick Gizzen både kakor och ett litet gosedjur att leka med. Mötet gick väldigt bra. Fick lite info om pensiosspar och nu har jag till och med börjat med det och kan inkassera ytterligare några vuxenpoäng.

Efter mötet åkte vi ut till Gullbergsbro en sväng och spelade årets första MOS-varv. Jag dominerade och slog både Ponta och Torgny med ett 43-varv. Härligt!

På fredagen tog jag och Alfons med Ponta till öppna förskolan i Fässbergskyrkan. Tänkte att det kunde vara bra att gå dit alla tre så kanske han kan fortsätta att gå med Alfons sedan. Alfons var jätteduktig på sångstunden. Han följde med i rörelserna till flera sånger, bl a Imse vimse spindel. Man blir lite stolt! Vi hade turen att träffa Sara och Eya som vi inte sett på jättelänge. Även Åsa och Emma var där och en liten kille som heter Linus som Alfons har lekt med förut.

På eftermiddagen hade jag äntligen bokat en tid hos frissan. Hade inte klippt mig sedan september så håret var hur slitet som helst. Jag fick klippa av en bra bit och så la jag ljusa folieslinger. Så här snygg var jag när jag satt hos frissan. Glömde att ta en efterbild.


På lördagen bestämde vi oss för att vara duktiga och montera en ny brevlåda som vi köpt för ett tag sen. Nu har vi en sån här stor och fin brevlåda så nu gör det inget om vi reser bort i någon vecka. Posten kommer att få plats ändå.


På lördagen var det också loppis i Bifrostkyrkan så vi gick dit en sväng. Jag hittade en fin kofta till Alfons och så skänkte jag också lite kläder till loppisen. Vi gick poängpromenad och åt jättegoda cup cakes. Det var mysigt!

På söndagen var det fint väder så då tog vi en söndagspromenad med farmor Karin. Vi stannade i en lekpark så att Alfons fick gunga lite. Det tycker han om!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar