Summa sidvisningar

torsdag 25 juli 2013

SM i bangolf

Vecka 28

Andra semesterveckan var här och det innebar SM-vecka!!! Eftersom det var cirka 115 anmälda till SM skulle man köra med träningsgrupper och det passade mig och Ponta utmärkt. Vi placerade oss i varsin träningsgrupp och därmed hade vi löst barnvaktsfrågan för de tre träningsdagarna. På förmiddagen var det min tur att träna. Det känns inte riktigt som att jag är i form. Tränade med Linda, Roger, Fuskarn, Bernie och alla andra i Gullbergsbro. Vi gick 3 varv och jag låg mellan 25 och 27, inte så bra.


På eftermiddagen var det min tur att passa Alfons och eftersom det var jättevarmt åkte vi en tur till Stensjön och badade lite. Det var inte alls lika kallt som i havet. Skulle tippa på 18-19 grader i vattnet. Alfons vågade sig i ända till midjan och jag vågade t o m doppa mig. Vi träffade Emma med Moa och hennes lilla bebis som hunnit bli 3 månader nu. Det var första gången jag såg den lilla så det var jättekul att träffa dem. Vi har träffats många gånger på öppna förskolan förut. Alfons och Moa lekte lite med en boll i vattnet.

På tisdagen var jag hemma och softade med Alfons på förmiddagen. Vi gick en sväng till lekparken och sedan slappade vi och såg på TV. På eftermiddagen var det träning för mig. Den här dagen gick träningen ungefär likadant som innan. Gick några varv och jag låg mellan 24 och 27. På kvällen gick vi ut och åt på Mr Johansson med norrmännen. Den här gången var nog första gången jag har varit missnöjd med Mr Johansson. De hade väldigt få rätter på buffén så jag bestämde mig för att woka vilket jag normalt inte brukar gilla. Den här gången var det värre än någonsin. När jag fick tillbaka min talrik där jag lagt lax och grönsaker så simmade alltihop omkring i ett hav av olja. Det såg så äckligt ut att jag knappt kunde äta. Åt bara upp laxen och sedan åt jag mig mätt på sallad, glass och frukt. Det var ingen höjdare och sista gången jag wokar på Mr Johansson.

På onsdagen var det tidig träning för mig. Gick mellan 23 och 27. Har kommit ner på en del låga varv, men varvar fortfarande med höga. Efter träningen var det invigning med cider, snittar och levande musik.


Invigning


På kvällen grillade vi med norrmännen. Alfons har blivit jättebra kompis med Kjell och Marve. Så fort han vaknar på morgonen så frågar han efter "Maaaave". Han tycker nog det är kul att vi är lite fler här i huset och det är lite mer liv och rörelse än vanligt.

På torsdagen drog tävlingen igång. Jag började med att köra Alfons till Louise, Johan och Viktor i Lindome på förmiddagen. De hade lovat att passa honom. Jag var lite orolig för detta eftersom det skulle bli en lång dag och Alfons har bara varit själv hos dem en gång tidigare. Då hade han varit ganska ledsen. Men den här gången visade det sig gå riktigt bra. De hade varit ute och lekt med grannbarnen och Alfons hade både ätit bra och sovit middag utan problem. Det känns skönt att det gick bra att lämna bort honom den här gången.




Tävlingen blev en segdragen historia då det var så många startande och inga startgrupper som det var sagt från början. Man fick vänta minst 2 timmar mellan varje varv. Jag tror att jag gick ut lite före 11 första varvet och sista varvet gick jag ut vid 19-tiden. Spelet satt inte alls tyvärr och mina varv blev 27-27-24-28. Hade bland annat problem med kanonen, mosbrickan och fönstret.

Klacken gick bra i alla fall!

På fredagen kom mamma och pappa för att passa Alfons. Jag hittade spelet lite bättre på fredagen och mina varv blev 22-27-24-24. Mina resultat räckte dock inte långt utan jag kom på 6:e plats av de 7 damer som var med. Sedan skulle de 16 bästa av alla damer (damer, oldgirls och damjuniorer) gå vidare till ett cupspel på lördagen), men detta missade jag då jag slutade som nummer 18 (6 slag ifrån cupspel). Jag var inte riktigt nöjd med spelet, men det var nog ungefär vad jag hade väntat mig utifrån träningen. Man hoppas ju dock alltid att det ska gå bättre! Nu har jag i alla fall fått tillbaka min EB-ranking (man försvinner från rankingen när man spelar för lite) och jag ligger 5:a i Sverige på EB av alla damer. Har varken filt- eller betongranking för tillfället så jag skulle gärna vilja spela någon filttävling i sommar. Vi får se om jag hinner och orkar detta.

Ponta åkte ur tävlingen efter första kvalet, d v s efter 2 varv på fredagen. Han slog mig dock med 6 slag (ganska jämnt i familjen). Därför kunde han åka hem och lösa av mamma och pappa som barnvakt. Det hade gått bra med passningen av Alfons även om han varit lite svårsövd. Till slut hade han i alla fall somnat i vagnen.



På lördagen var det riktigt skönt med sovmorgon efter en intensiv vecka. Alfons hade varit uppe jättesent på fredagen och jag trodde inte mina ögon när han trynade till 10:45 på lördagen. Det kan man kalla sovmorgon! När vi vaknat och ätit frukost begav vi oss till Gullbergsbro för att titta på cupspelet. Marve spelade riktigt bra och vann herrklassen. Sedan var det dags att åka hem och ta farväl av norrmännen för den här gången.

På kvällen var vi sugna på lite lördagsmys då vi haft gäster i en vecka så vi åkte till Hemmakväll och hyrde 3 filmer i 1 vecka. På lördagen såg vi "Små citroner gula" som fått väldig dålig kritik, men jag tyckte den var ganska bra. En så kallad feelgoodfilm.

Söndagen fick bli en fixardag. Då alla blommor dött på framsidan fick det bli ett besök på Plantagen och sedan ägnade vi dagen åt att plantera, tvätta, städa och handla. Hann också med en promenad med Alfons. Har verkligen kommit av mig med promenerandet den senaste tiden. Det får det bli ändring på nu! På kvällen slängde vi oss i soffan med den senaste Wallander som var både spännande och lite läskig, mycket bättre än den näst senaste som gick på bio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar