Summa sidvisningar

söndag 10 november 2013

Winnerbäckkonsert

Vecka 44

Den här veckan var det höstlovsvecka i Göteborg. För Alfons del innebar det att alla öppna förskolor hade stängt. Som tur var så var det även studiedag för dagis och dagmammor så han kunde leka med sin kompis Elias på måndagen (och Pontus fick också sällskap).
 
På tisdagen var Alfons hos dagmamman, men den här dagen var lite speciell för det skulle komma en fotograf och ta kort på alla barn och även en gruppbild, så Marie och den andra dagmamman Carina var i Fässbergs församlingshem hela dagen. Alfons hade varit lite orolig och frågat efter Pontus flera gånger. Han hade också mest velat vara med Marie och bli buren. Han tyckte kanske det var konstigt att vara i den lokalen (där öppna förskolan brukar vara) utan att Pontus var med. Här sitter han i alla fall och leker med något.
 
 
På onsdagen var Alfons hos Marie och han tyckte nog det var skönt att vara på det vanliga stället igen. Hans dagbarnskompis Sofia hade med sig de här söta Halloweenkakorna och bjöd på. Sådana måste jag bara baka nästa Halloween!
 
 

På torsdagen skulle hela gänget hos dagmamman till Åby ishall och åka skridskor. Vi hade försökt få tag i skridskor till Alfons, men det fanns inte så små skridskor i sportaffären. Han fick i alla fall följa med och åka på skorna. Tyvärr så gillade inte Alfons alls att vara i ishallen! Han tyckte nog att det var en konstig miljö så han var orolig och ville bara gosa med Marie.



På fredagen var det äntligen dags för min födelsedagspresent som jag fått av Putte, Lars Winnerbäcks konsert i Scandinavium. Jag hade lyssnat in mig noga på hans senaste platta som innehåller många fina låtar. Putte skulle också med på konserten. Han kom upp till oss på eftermiddagen så vi hann äta middag och busa lite med Alfons före konserten. Alfons tyckte nog att det var roligt att Putte kom på besök utan mormor och morfar.

Soffhäng med morbror
Konserten var verkligen jättebra! Lasse körde nästan alla låtarna från nya plattan och även en del gamla låtar som jag gillar. Som vanligt så hade han väldigt lite mellansnack och koncentrerade sig på musiken i stället och han bjöd på en fin show som gjorde att man verkligen kom in i en härlig höststämning. Jag tycker också att Lasse börjar få ett lite tyngre sound, bl a den nya låten "Gå med mig vart jag går" som han kör tillsammans med Thåström på Hosianna.


Han hade också gjort en lite tyngre version av Mareld som är en av mina favoriter.


Putte sov över hos oss efter konserten och på lördagen så åkte vi en sväng till Movieline för att köpa en fars dags-present till pappa. Det blev dock lite stressigt och vi hann precis lämna av Putte vid tåget innan det avgick. Alfons var väldigt fascinerad av tåget och pratade mycket om Putte och tåget efteråt.

På lördagseftermiddagen stämde vi träff med Emma, Moa och Moas lillasyster i en lekpark. Alfons och Moa sprang omkring och busade som bara den. De har blivit väldigt goda vänner den senaste tiden. Alfons red också lite på hästen i lekparken.


På söndagen var det regnväder så det blev en lugn innedag. Jag passade på att baka bröd, ljust bröd med valnötter i, och Alfons fick hjälpa till. Han älskar verkligen att baka nu.

Graviditetsstatus: Nu är jag i vecka 26 och nu har jag börjat få ordning på magen igen efter järntabletterna. Har börjat prova så smått med blutsaft i stället och det verkar gå bättre. Tycker inte blutsaft smakar värre än järndropparna Niferex som jag tog förut. Allt järn verkar smaka ganska illa, men man får bara hålla för näsan när man tar det och äta något gott efteråt. Än så länge har jag ökat 9,5 kg i vikt.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar