Summa sidvisningar

onsdag 6 november 2013

Besök i Värmland och Uddevalla

Vecka 43

Den här veckan blev lite smått stressig på jobbet då det var fullbokat med möten och man knappt hann göra något "vanligt" jobb. Jag plågades dessutom större delen av veckan av min onda mage som har varit konstig ända sedan jag börjat med järntabletter. Nu har jag dock lagt av med järnet så att magen får återhämta sig. Jag är hellre trött än att jag har ont i magen. Ska kanske testa blutsaft i stället som sägs vara snällare.

Efter en stressig arbetsdag är det skönt att koppla av med en promenad. Alfons följer gärna med ut, även om vädret inte är på topp. Vattenpölar är ju bara roligt! Det är tur att han gillar sina gummistövlar så mycket, för nu för tiden verkar det behövas stövlar och regnbyxor varje gång man ska gå ut.




På fredagen slutade jag lite tidigare för vi hade bestämt oss för att åka till Värmland över helgen. Det var perfekt att åka vid 13:30 då Alfons lekt av sig på öppna förskolan i Fässberg hela förmiddagen. Han somnade i bilen och sov ungefär en timme. Resten av resan gick faktiskt riktigt bra trots att han var vaken. Det blev så klart ett stopp i godisfabriken Dahls i Bengtsfors och efter det kunde man ju muta honom med godis sista biten.

Det var mysigt att komma till Värmland igen då vi inte varit där sedan i somras när jag hade semester. Tyvärr var vädret dåligt och nu blir det ju också mörkt tidigt så vi höll oss inne hela kvällen. Alfons fick en födelsedagspresent, en bilmatta med bilar som han lekte med. Populärast var dock katterna Findus och Sussi! Alfons var jättego med katterna och klappade och pussade på dem.

Gosestund med Findus

 
Lördagen blev lite småregnig, men vi hann i alla fall ut i skogen en sväng. Jag och Alfons gick på upptäcksfärd och vi hittade en enda kantarell. Det blev en väldigt lugn och skön dag och jag passade på att sova middag i 2 timmar med Alfons. Mysigt! På kvällen åt vi god middag med amerikansk äppelpaj efteråt.

På söndagen började älgjakten i Lennartsfors så Göran gav sig iväg tidigt på morgonen. Det var fortfarande regnigt och vi hade vaknat tidigt så vi åkte hemåt redan på morgonen. Vi hade bestämt med våra kompisar i Uddevalla, Malin och Gunnar, att vi skulle komma och hälsa på när vi nu hade vägarna förbi. Gunnar och dottern Stina som är 1 år äldre än Alfons var och hälsade på oss i somras och nu var det vi som var nyfikna på att se deras hus och även den nyfödde lille Hugo. Vi var i Uddevalla lagom till lunch. Tyvärr så jobbade Gunnar, men det var roligt att träffa Malin, Stina och lille Hugo. Alfons och Stina lekte jättebra tillsammans och när vi skulle åka hem fick Stina både puss och kram av Alfons. De var så söta tillsammans! Efter lekstunden trodde jag att Alfons skulle somna som en stock, men han höll sig vaken hela vägen hem och tog en Power nap framåt kvällen i stället.

Graviditetsstatus:
Nu är jag i vecka 25 och har tyvärr fått magproblem av järntabletterna. Förra gången fungerade det inte heller med järn varför jag fuskade väldigt mycket med det. Nu ska jag satsa på blutsaft i stället så får vi se om det går bättre. Viktuppgång hittills är 9 kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar