Summa sidvisningar

måndag 27 januari 2014

Rättvänd bebis och åter till vardagen

Vecka 2

På måndagen var det trettondagen och därmed ledigt från jobbet för mig. Härligt med alla röda dagar! Alfons ville leka med någon så vi bjöd hit Alexander och Vasse på lekstund i våran park och sedan fika och lite innelek. Alfons och Vasse busade en bra stund i lekparken. Även grannbarnen Miranda, Felix och Elliot var där. Alfons fick en lysande idé att han skulle gräva vatten ur en vattenpöl och lägga i sin hink. Det slutade med att han blev genomblöt och ledsen så vi fick bära honom hem.




På tisdagen var det stängt hos dagmamman då alla dagmammor och dagis hade studiedag. På onsdagen var det däremot full rulle igen när hela gruppen fick träffas efter jullovet. Alfons hade haft jätteroligt och bl a lekt med tågbana och klätt ut sig.


 
Ett penntroll?

En ängel
 
På onsdagskvällen var jag på besök hos en sjukgymnast för jag har hyrt en TENS-apparat till förlossningen. Jag fick en bra demonstration av TENS-apparaten och så tyckte hon att jag skulle träna lite hemma så jag kommer ihåg hur den fungerar sen när det är dags. Förra gången använde jag också TENS ganska mycket under latensfasen och det hjälpte en del.

På torsdagen var det återigen dags för ett besök hos barnmorskan Ulrika på MVC. Den här gången var det bara kontroll av blodtrycket. Det var bra även om det var lite högre än sist. Nu låg jag på 115/75. Ulrika kunde även känna att bebisen nu har lagt sig med huvudet neråt. Det var en lättnad att höra då jag varit lite orolig för vändningsförsök. Bebisen kan i och för sig fortfarande vända tillbaka, men det känns skönt att han ligger rätt just nu i alla fall.

Alfons hade haft trevligt hos dagmamman även denna dag. De hade varit ute en hel del. Här springer han med kompisen Pontus.

 
 
På kvällen var det vattengympa med Magplasket för mig igen. Härligt! Jag sover alltid så gott de kvällar jag har varit på vattengympa.
 
På fredagen fick jag besök på jobbet då Ponta och Alfons kom och hämtade mig. Alfons vill gärna rita på min whiteboardtavla när han kommer och hälsar på. Han blev så nöjd att han fick till en rund form som han sa var en ballong! Han blev dock jättearg när han inte fick rita mer.
 


På lördagen var det verkligen full rulle hela dagen. Först hade vi blivit inbjudna på julgransplundring hos Åsa och Emma som jag inte hade träffat på ett tag. Alfons tyckte det var jättekul att slå sönder och äta upp dessa små pepparkaksgranar. Han tyckte också det var kul att leka med Emma och en liten kille som var där.


 
Så fort vi kom hem från Emma var det bara att packa in sig i bilen och bege sig till Kållered för vi hade även fått en spontaninbjudan till middag hos Gilbert och Anita. Även Jesper, Maja och My var där. Det blev en jättetrevlig kväll med god mat (älggryta och sedan fruktsallad med glass). Jag tror aldrig Alfons och My har lekt så bra ihop som den här gången. De hade jättekul! Även där blev det lite julgransplundring för barnen.
 
Graviditetsstatus:
Nu är jag i vecka 36. Jag är så glad att bebisen nu ligger rätt! Än så länge har jag gått upp 12,5 kg precis som jag gjorde med Alfons. Nu är det ju dock ett tag kvar så jag lär gå upp lite mer den här gången. Nu börjar det bli lite svårt att ta sig till jobbet eftersom jag får sammandragningar så fort jag promenerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar