Summa sidvisningar

måndag 9 juni 2014

Mors dag

Vecka 21

Måndag
Idag kom Ulle, Elias och Sigge över på en fika och lite trädgårdshäng. Eftersom jag försöker äta nyttigt nu (för magens skull) bjöd jag inte på kakor utan på fruktsallad. Faktiskt väldigt gott det också! Det märks att även Elias börjar få mer egen vilja nu. Dock så leker han och Alfons väldigt bra och har gjort det ända sedan de var mycket små. Hoppas att Lukas och Sigge kommer bli lika bra kompisar så småningom!

Tisdag
Hade jätteont i magen på natten så jag orkade inte gå på föräldragruppträffen idag. Valde att stanna hemma och vila med Lukas i stället och det var nog ett bra val. Mådde bättre efter lunch och då gick jag en långpromenad med Lukas. Sedan träffade vi Emma, Moa och Lyra i Harrys lekpark och efter det gick vi hem till oss och grillade. Det var jättevarmt och Lukas trivdes bäst i vagnen under sin tunna favoritsjal.

 

Alfons hade varit på utflykt i Slottsskogen idag.




Onsdag
Idag var det babymassage för mig och Lukas, andra tillfället. Vi fick lära oss att massera armar och bröst och det gick väldigt bra. Efter massagen gick jag in i en affär i Mölndals Centrum som hade utförsäljning av barnkläder. Fyndade 4 plagg för 100 kr till Lukas, två tröjor, ett linne och en body. När jag kom hem var Niklas och Alice här då de hade stambyte i sin lägenhet. Stackars dem! På kvällen gick vi över till grannarna och köpte deras dubbelvagn. Äntligen! Det är en urban jungle av äldre modell, men verkar väldigt praktisk och bra. Vi fick den för endast 500 kr och det måste vara ett kap!

Idag hade Alfons spelat lite tennis med Alma hos Marie.



Torsdag
Hade fruktansvärt ont i magen =(. Det värsta med magen är att jag inte kan sova på natten för jag har så ont att jag inte kan ligga stilla. När jag är uppe och rör mig känner jag inte av magen så mycket, men man blir ju ett vrak när man inte får sova. Dessutom var det världens värmebölja idag så man knappt kunde gå ut. Framåt kvällen var det i alla fall svalt och skönt ute. Hade Lukas i bara blöjan hela dagen och han verkade inte lida så mycket av värmen. Idag tog han nappen lite grann.


Alfons hade varit på Biblioteket med Marie. Idag var det avslutning och barnen hade köpt en fin blomma till sagotanten Gunilla. De blev också bjudna på fika.

 

Alfons ar igen sig i en tunnel i lekparken.

Fredag
Ännu en dag med magont =(. Ponta och Alfons gick till Fässberg på förmiddagen så att jag fick vila. Var ute en promenad med Lukas och på eftermiddagen hängde vi mycket i trädgården för det var jättevarmt idag med. Ponta och Alfons åkte iväg till Skopunkten och köpte nya sandaler till Alfons. På kvällen provade jag att sova på kontoret i bäddsoffan med Lukas för att få lite mera space. Dock gick det inte så bra för jag sov nästan ingenting den natten heller p g a magen. Lukas sov i alla fall gott som vanligt.


Lördag
På lördagen skulle vi fira mors dag i Varberg, dock så mådde jag inte så bra och hade världens sömnbrist. Vi bestämde oss i alla fall för att åka för det är ju ändå skönt att få lite hjälp med barnen. Kom dit före lunch och jag fick lägga mig i soffan medan de andra gick till stan och köpte hem lite sallad. Sedan käkade vi lunch och efter det gick de till lekparken med Alfons. Jag fick återigen gosa ner mig i soffan och nu kunde jag äntligen sova. Så skönt! När de kom tillbaka åt vi hemmagjord jordgubbstårta. Jättegott!


Mors dag
Min första mors dag som tvåbarnsmamma blev helt perfekt! För första gången på länge hade jag sovit jättebra på natten och kände mig helt utsövd när jag vaknade. Lukas sov 5,5 timme i sträck i spjälsängen vilket är rekord! Jag och Alfons tog en shoppingrunda på 421. Köpte två pyjamasar och en solhatt till Lukas och en vit kavaj till mig själv, allt från HM. Eftermiddagen spenderades i trädgården och på kvällen grillade vi. Lukas fick inviga sin solhatt direkt.


Alfons lagar pannkaka.

Den här fina nyckelringen hade Alfons målat till mig! Fick även godis och V75-spel av killarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar