Summa sidvisningar

lördag 24 oktober 2015

Barnkalas

Vecka 42

Lukas blev förkyld på natten till måndagen och då sover han alltid dåligt. Klättrade på mig hela natten kändes det som. Dock var han pigg på morgonen och bara lite snorig så han kunde gå till dagmamman. På kvällen hade jag och killarna stämt träff med Louise, Viktor, Theo och Annelie på Steinbrenner och Nyberg. Alfons ville ta springcykeln dit. Han är så snabb på springcykeln att jag måste springa ibland för att hinna med. Idag var det ruggigt väder så Alfons fick prova sin nya vinterjacka som vi köpt i Ullared. Tyckte han blev så fin i den!



Det var trevligt att äntligen få till en träff med Louise och Annelie. Mysigt att ses och ta en fika. Eftersom det var sent tog jag en sallad i stället. Det fick bli min middag. Barnen var som vanligt lite busiga och ville springa runt i sofforna på cafét. Alfons lekte mest med Theo idag då Viktor var lite trött.
 
 
På tisdagen var Lukas mer förkyld och verkade hängig så både han och Alfons fick stanna hemma med Ponta. Jag gick hem lite tidigare från jobbet för att ta hand om barnet. På så sätt behövde vi inte VAB:a. Lukas var dock piggare än någonsin och somnade inte förrän 16:30 (alltså för att sova middag!!!). Jag gick till lekparken vid Hemköp med barnen och där träffade vi Åsa, Emma och Ida. Tog den här härliga gungbilden på Alfons.
 
 
Lukas somnade som sagt i vagnen på hemvägen och då passade jag och Alfons på att fixa lite med min cykel. Vi satte på nya cykellampor för nu är det redan mörkt på morgonen när jag åker till jobbet.
 
 
 På onsdagen fick barnen gå till dagmamman igen eftersom Lukas varit pigg på tisdagen. Själv hade jag lite ont i halsen. Har väl fått en släng av Lukas förkylning. Efter jobbet tog jag med barnen till en lekpark i Lindhaga där vi träffade på Gustav med familj. Gustav och Alfons lekte jättebra och Lukas fick prova grävmaskinen.
 

På hemvägen finns det en stor björk där grenarna hänger ner som en koja. Där älskar barnen att gömma sig och leka!
 



 
På torsdagen hade jag ont i halsen och kände mig lite småhängig. Vi tog dock en tur till lekparken och bokbussen efter jobbet. Lukas älskar verkligen att gunga nu. Han kan gunga hur länge som helst. Alfons och jag fick turas om att putta på honom.
 

 
Lukas var pigg hela dagen, men på kvällen mådde han illa och kräktes. Det verkar som att han kräks lätt när han är förkyld.
 
På fredagen var Lukas pigg igen och Ponta tog med barnen till öppna förskolan och lekparken.
 
På lördagen åkte vi till Willys och XXL för att köpa stövlar till Lukas. Han behövde ett par fodrade stövlar då han redan vuxit ur de som han fick i våras. Nu har han stl 22. Jag hittade de här fina stövlarna som de hade på annons.
 
 
På eftermiddagen var vi bjudna till Theo på barnkalas för att fira hans 2-årsdag. Det var en del andra barn och föräldrar där som vi kände sedan tidigare. Louise hade ordnat ett par lekar för barnen och det tyckte de var kul.



2-åringen Theo.
Theo fick en Bamseväska av oss och en Bamsebok eftersom han gillar honom. Barnen tyckte det var jättekul att gå på kalas och ljudvolymen blev minst sagt hög! Efteråt var vi vuxna trötta, men killarna fortsatte att härja hemma med sina bilar på lördagskvällen.

 
På söndagen fick jag en förmiddag för mig själv på Frölunda Torg. Härligt! Jag köpte ett par nya svarta mockastövlar på Scorett för ett presentkort jag fått när jag fyllde år.


Köpte även en fars dag-present till pappa. (Ute i god tid för en gångs skull) och en Halloweenlykta som vi ska ha utanför dörren. På eftermiddagen bakade jag och Alfons fröknäcke, men det blev totalt misslyckat då jag inte kunde få loss dem från plåten utan att krossa dem. Det fick bli müssli av det hela i stället, så får jag baka nya en annan dag. Eftersom det var riktigt härligt höstväder blev det en vända till lekparken också där vi träffade Åsa och Ebba.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar