Summa sidvisningar

lördag 24 april 2010

Avatar

Vecka 3

Denna vecka började perfekt med en ledig dag. Jag gick på bio med Lolla och Sandra för att se Avatar som alla pratat så mycket om. Självklart gick vi på 3D-bio eftersom det skulle vara en speciell film och det var det verkligen. Det var den bästa film jag sett på flera år! Tyckte 3D:n var bättre än på någon film jag sett tidigare, för man levde sig verkligen in i filmen. Sen gillade jag även storyn och att filmen var så vackert gjord. En fullpoängare! Jag vet inte hur jag ska kunna uppskatta vanlig film efter detta. Jag ville liksom in i filmen och va en av de blåa.

På tisdagen var det skola, men endast på eftermiddagen med lite arbetspsykologi.

Även onsdagen denna vecka var en ledig dag. Måste säga att schemat är otroligt slappt än så länge. Inte mig emot, men tycker man kunde flyttat något ämne från den hemska termin 2 till denna termin för att få en lite jämnare spridning på det hela. Som vanligt var jag i Askim och spelade kvällstävlingen. Jag gick 25-27-22. Godkänt, men inte mer. Kom näst sist på det resultatet =(.

Torsdagen och fredagen blev helt ordinära skoldagar med ekonomi, utredningsmetodik, arbetspsykologi och hälso- och sjukvårdsadministration. Efter skolan åkte jag till bion för att hämta ut gratisbiljetter till Precious, men de var redan slut trots att de börjat släppas denna dag. Det är ingen idé att försöka få gratisbiljetter nu när man inte är guldmedlem längre.

På lördagen fyllde Ponta 35. Precis som en kvinna i TV-programmet om Ullared valde han att fira sin födelsedag på Gekås. (Kanske hade jag ett finger med i spelet). Vi tog i alla fall en tur dit och hittade en hel massa bra saker. Sedan fortsatte vi till Varberg och tillbringade dagen med familjen. Födelsedagsmiddagen inmundigades på mammas och pappas stamställe, Grekrestaurangen Zorba. Pappa hade beställt en så kallad meze (festmåltid) som skulle innehålla 16 olika rätter. Vi hade späkt oss hela dagen för att orka och maten var väldigt god! Det allra bästa var nog efterrätten, baklava. Det var första gången jag åt det och det var en riktig höjdare! Däremot ger jag inte mycket för ouzo, urrrrk!

På söndagen var det en träningsdag i Alelyckan inför Tjejfemman. Alla västsvenska tjejer som ville vara med var där och det var ganska många. Träningen var lite konstigt upplagd för vi gick igenom alla banor tillsammans och vi var lite väl många för det. Det slutade med att man mest fick stå och titta på hur banorna skulle spelas vilket inte gav så mycket. Därefter åt vi lunch och sedan fick man träna i mindre grupper. På kvällen var jag och Ponta på middag hos Karin för att fira att han fyllt år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar