Summa sidvisningar

söndag 18 april 2010

Nyår i smällkalla Värmland

Vecka 53

På måndagen var det dags för mig och Ponta att vara med och sätta svenskt rekord. Vi hade nämligen fått biljetter till rekordmatchen i hockey i julklapp. Matchen skulle gå utomhus på Ullevi och det var Frölunda mot Färjestad. Pappa och Putte var också med och kollade. Jag hade rustat mig ordentligt med skidställ, mössa, tumvantar och en termos med varm choklad och det var tur för man frös rejält! Annars var det rätt kul och en annorlunda upplevelse att se hockey utomhus mitt i vintern. Det bästa med matchen var dock Mustasch som spelade innan!


Mustasch


På onsdagen var det återigen dags att ge sig ut på vägarna. Vi åkte upp till Värmland för att fira nyår med Tårtmagen och gänget. Även Charlotta, Krister och lilla Hanna var där. Det var väldigt roligt att träffa Hanna igen. Hade inte sett henne på länge och det hade verkligen hänt mycket. Nu pratade hon riktigt bra och man kunde leka och busa en hel del!

Jag och Hanna klappar Findus & Sussi


Nyårsafton var bitande kall, men väldigt vackert väder. Var ute och spatserade lite på Lelången som var frusen, men jag är lite rädd för att gå på isen. Nyårsafton firades enligt tradition med bad i stampen för de tuffa och sedan trerättersmiddag hos Östen & Britta. Det var väldigt god mat, speciellt förrätten! Lilla Hanna var uppe ända till 12-slaget och lekte med mig, det tyckte jag var duktigt av en 2,5-åring =).

Bad i stampen

Blev förkyld med ont i halsen även detta nyår. Tror inte mina luftrör tål så bra att vara ute i extrem kyla, för förra nyåret blev jag också jättedålig när vi var däruppe. Låg mest i bingen på nyårsdagen och läste böcker, men på kvällen kom Hanna & gänget på middag och det blev det lite lek i alla fall.


Lek i Östen & Brittas stuga

På lördagen begav vi oss hem igen.

Vem har tassat här?


På söndagen skulle jag åkt och tränat i Vänersborg inför Svenska Cupen, men var fortfarande sjuk så jag fick stanna hemma i bingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar