Summa sidvisningar

måndag 19 april 2010

Svenska cupen

Vecka 1

Denna vecka började med att jag fortfarande låg i sjuksängen hemma på måndagen och hoppades bli frisk till Svenska Cupen.

Som tur var mådde jag tillräckligt bra på tisdagen, när tävlingen gick av stapeln, för att åka med till Vänersborg och slåss för Gullbergsbro. Vi hade två lag och vi hade bestämt oss för att göra ett ”damlag” med mig, Linda och Bernie. Sen behövde vi en fjärde person och eftersom det inte fanns några andra damer fick Ponta rycka in. Tyvärr gick spelet inget vidare. Jag gick 25-24-25-27 och vi klarade oss inte vidare till andra dagen. Hotell var bokat för båda lagen till nästa dag, men eftersom vi inte skulle spela kände varken jag, Ponta eller Linda för att ligga över så vi satte oss i bilen och åkte hem.

Den sista dagen på jullovet utnyttjade Ponta och jag till att gå på bio. Vi såg Helena Bergströms ”Så olika”. Den var helt okej, men ingen film man ser om igen.



På torsdagen började skolan igen. Det kändes lite ovant att vara tillbaka i skolbänken efter 8 veckors praktik och därefter jullov, men det var trevligt att träffa alla klassisar igen. Skolan drog dock igång med en chockstart med ett tungt ekonomi-pass på förmiddagen och ett ännu tyngre pass med hälso- och sjukvårdsadministration på eftermiddagen.

På fredagen hade vi en kort dag i skolan. Hade bara arbetspsykologi till klockan 12. Det var en ny kurs som man hade sett fram emot lite eftersom det lät som ett spännande ämne, men det visade sig innehålla mycket som vi redan läst i kommunikationen. Var ute en långpromenad på 5 km på eftermiddagen när jag var ledig.

Fortsatte va duktig på lördagen då jag åkte till Alelyckan och körde ett pass på gymmet. Där hade man inte varit på ett tag.

På söndagen åkte jag och Ponta till Askimshallen och tränade lite eb. Träningen gick INTE bra. Vi gick två varv som blev 28-28. Känner mig inte vass på eb för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar