Summa sidvisningar

torsdag 29 april 2010

Mañana och mix-DM

Vecka 5

Den här veckan började dåligt med att jag var hängig och förkyld. Som tur var så var jag ledig på måndagen så då missade jag ingenting i skolan.

Var även hemma på tisdagen och missade då två lektioner.

På onsdagen mådde jag inte heller bra, men var så illa tvungen att släpa mig till skolan eftersom det var obligatorisk närvaro. Vi skulle ha en utbildningsdag i Heroma. Det var ganska kul och intressant att få lära sig lite mer om det. På kvällen var det tävling i Askim. Trots att jag var lite hängig så ÄGDE jag. Gick 21-21-21 och vann A-klassen! Det var riktigt kul att det äntligen kunde lossna.

På torsdagen mådde jag dåligt igen så jag stannade hemma från skolan.

På fredagen mådde jag lite bättre och kunde gå till skolan. Det var tur eftersom vi hade ekonomitenta. Tentan gick jättebra. På eftermiddagen var det en seg lektion i hälso- och sjukvårdsadministration. Efter skolan var det after school med Emmy, Laura, Suzanne, Jenny, Elena, David och Anett. Vi gick först till en pub där jag aldrig varit innan och tog en öl. Sedan hade vi bokat bord på Mañana, men på en ny restaurang som låg i Majorna. Den restaurangen var jättebra. De hade även en övervåning där vi fick sitta så det var lite lugnare än på vanliga Mañana. Maten kom också in väldigt fort vilket var ett plus. Det var som vanligt jättegott.




Lördagen ägnades åt mix-träning i Alelyckan med Ponta. Även idag gick träningen kanonbra och vi gick 34-31-27-34.

På söndagen var det dags för mix-DM. Jag och Ponta var riktigt taggade och i mitt huvud hade vi redan vunnit när vi gick ut och skulle slå första slaget. Dessvärre blev det inte riktigt så! Vi fick inte till spelet lika bra som på träningen och våra varv blev 33-37-35-39. Den största boven i dramat var den fördömda hästskon som ställde till det för oss varje varv. Hade nog 5 i snitt på hästskon. Tävlingen slutade med att vi kom 2:a, 4 slag efter Eva och LO. På hästskon hade vi tappat 15 slag på dem… Denna tävling var i alla fall ett steg i rätt riktning för mig och Pontus. Resultatet var i alla fall hyfsat och vi har aldrig tidigare lyckats få till spelet i mix. Så hoppas att vi är på rätt väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar